کد خبر: ۲۲۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 01 May 2016


هيات سه نفره از كارشناسان استاندارد سازي معابر شهري كشور ژاپن كه به استان البرز سفر كرده است از دهكده تفريحي گردشگري باغستان كرج ديدن كرد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا و به نقل از پايگاه خبري شهرداري كرج اساتيد متخصص در حوزه مناسب سازي و استانداردسازي معابر شهري دانشگاه هاي چيروا و توكيو كه از روز گذشته در كرج حضور دارند به همراه محمدرضا زين العابديني مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج از مجموعه تفريحي گردشگري باغستان اين كلانشهر بازديد كردند.

در اين بازديد اساتيد دانشگاه هاي ژاپن ضمن حضور در نقاط مختلف اراضي جنگل كاري باغستان، به ارائه نظرات و پيشنهادات خود در حوزه استانداردسازي معابر و مسيرهاي ويژه معلولان در اين منطقه پرداختند.

سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج در نظر دارد به منظور رفاه حال معلولان و افراد ويلچري براي تردد در دهكده تفريحي گردشگري باغستان، مسير ويژه اي را ايجاد و احداث كند تا اين افراد نيز بتوانند در اين مجموعه كوهستاني حضور يابند و از فضاي موجود بهره ببرند.

مناسب سازي شيب معابر، كاهش ارتفاع آبخوري ها، بازسازي سرويس هاي بهداشتي جهت استفاده معلولان و افراد ويلچري، آموزش نگهبانان براي تكريم معلولان از جمله مباحث مطرح شده در اين بازديد بود.

در اين بازديدمحمدرضا زين العابديني در خصوص حضور دانش آموزان و غرس نهال توسط آنها طي هفته درختكاري در اراضي شمال غرب كرج و جنگل كاري باغستان، احياي قنوات و چشمه هاي آب موجود در اين اراضي، آبگيرهاي در دست احداث، روند كاشت نهال در اين اراضي، ايجاد و راه اندازي دهكده تفريحي گردشگري باغستان و ... نكاتي را به افراد حاضر ارائه كرد.

در پايان اين بازديد، اساتيد دانشگاه هاي چيروا و توكيو به همراه مدير عامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج درختي را به نشانه دوستي در اراضي باغستان غرس كردند.

پس از اتمام بازديدهاي مذكور، اين اساتيد با حضور در سالن جلسات سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج، كارگاه آموزشي 2 ساعته اي را براي مديران و كارشناسان اين سازمان پيرامون استانداردسازي و مناسب سازي معابر شهري و انتقال تجربيات اين حوزه در كشور ژاپن، برگزار كردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار