رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری هفته زمین پاک با شعار همدلی با طبیعت خبر داد و گفت: از روز دوم اردیبهشت ماه برنامه های متعددی در پایتخت برای گرامیداشت هفته زمین پاک اجرا می شود.
کد خبر: ۲۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 13 April 2015
به گزارش روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، علی محمد شاعری اظهار داشت: مراسم روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت ماه در سراسر جهان برگزار می شود که در این راستا با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام همدلی و همزبانی دولت و مردم، هفته زمین پاک، با شعار همدلی با طبیعت برای زمین پاک برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه دستورالعمل هفته زمین پاک به منظور ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان و جلوگیری از تخریب محیط زیست به طور عام و آلودگی زمین به طور خاص به مناطق 22 گانه ابلاغ شده است افزود: برگزاری برنامه بسیج پاک سازی، راه اندازی جشنواره های آموزشی و فرهنگسازی در یکی از مبادی کوهستانی، روددره ها، بوستانهای شهری و مکانهای شاخص زیست محیطی توسط هر یک از مناطق 22گانه از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

شاعری به توزیع کیسه های زیست تخریب پذیر در مراسم پاکسازی اشاره و بیان کرد: برگزاری همایشهای آموزشی شهروند محور با محوریت کاهش تولید و تفکیک پسماندها در سطح مناطق 22 گانه در راستای کمپین آسمان آبی زمین پاک در یکی از روزهای هفته، برگزاری کارگاههای آموزشی با محوریت کاهش و تفکیک پسماند در سطح محلات 374 گانه در طول هفته از دیگر دستورالعمل های ابلاغ شده به مناطق است.

وی اضافه کرد: تقدیر، تشویق و ترغیب سازمانهای مردم نهاد فعال و شهروندان و مسئولان موثر در زمینه محیط زیست ،نصب بنر و اطلاع رسانی دقیق و شفاف به شهروندان در حوزه آلودگی های محیط زیست و خطرات ناشی از آن با استفاده از کلیه ظرفیتهای شهرداری تهران و کنترل منابع آلاینده صنعتی و کارگاهی در محدوده شهر تهران و اخطار جدی به صنایع و کارگاههایی که استانداردهای لازم جهت دفع پساب، فاضلاب و سایر آلاینده های زیست محیطی را رعایت نمی کنند از دیگر محورهای پیش بینی شده برای هفته زمین پاک است.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل سازنده بین مسوولان و شهروندان آرزوی داشتن آسمان آبی و زمین پاک تحقق یابد.

شاعری خاطر نشان کرد: به طور حتم با افزایش آگاهی اجتماعی و توانمند سازی شهروندان، رفتارهای زیست محیطی بهبود پیدا کرده و ارتقا می یابد بنابراین در وهله اول باید سطح آگاهی شهروندان و مسوولان را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی ما در رفتار زیست محیطی شهروندان و مسوولان نهفته است گفت: کلید اصلی حل معضل الودگی هوا، آب و خاک در دستان شهروندان است و دستیابی به شهری سالم و پاک، تنها با مشارکت فعال مردم در حفظ محیط زیست میسر می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار