مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: در دریاچه شورابیل پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 20 تن شاه میگو موجود باشد که باید با صید آن به تقویت و توسعه صادرات این محصول کمک کرد.
کد خبر: ۲۲۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹ 02 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در جریان بازدید از روند پرورش آبزیان در منابع آب اردبیل اظهار کرد: تولید شاه میگو با قیمت بسیار بالا برای عرضه به بازارهای جهانی و بین‌المللی از شرایط مطلوبی برخوردار است به طوریکه برخلاف کشورمان، در دیگر کشورها شاه میگو با قیمتی بالاتر از 15 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دریاچه شورابیل از زیستگاه‌های اصلی و محل تکثیر و تولید شاه میگو است، تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های اولیه بیش از 20 تن شاه میگو در دریاچه شورابیل وجود دارد.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان گفت: از سال 82 و از سد رود ارس گونه‌های آن به دریاچه شورابیل با هدف پیوند زدن مناسب و مطلوب انتقال داده شد و از آنجا که این دریاچه مستعد پرورش و تکثیر شاه میگوها بود، رهاسازی در این دریاچه به انجام رسید.

واعظی ارزش افزوده صادرات شاه میگو را بسیار بالا اعلام کرد و افزود: گونه‌های معروف در دریاچه شورابیل گونه چنگال باریک از نوع میگو با طعم شیرین است که در حقیقت زمینه تولید، صادرات و بالا رفتن ارزش افزوده عرضه آن به بازار را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: ذخیره موجود در دریاچه شورابیل براساس بهره‌برداری‌هایی که انجام می‌شود در سال‌جاری بیش از دو تا چهار تن است که قطعاً زمینه صادرات کیفی‌تر این محصول فراهم می‌آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار