رشته تیراندازی یکی از رشته‌های ورزشی نه‌چندان شناخته شده اما در حال توسعه در قم به شمار می‌رود که به تازگی در عرصه بین‌المللی نیز صاحب عنوان شده است.‌
کد خبر: ۲۲۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 02 May 2016
به گزارش تابناک قم، تحولات مثبت در تیراندازی قم به ویژه در بخش بانوان، قم را به استانی با ظرفیت فوق العاده در تربیت تیراندازان جوان تبدیل کرده است. بر مبنای همین ظرفیت، تیم تیراندازی بانوان قم طی ۲ سال اخیر در لیگ دسته اول کشور حاضر بوده و لیگ تیراندازی استان قم نیز رونق یافته است. مدال نقره یک دختر تیرانداز قمی در مسابقات قهرمانی آسیا و تحرکات جدید در بخش مردان دیگر نتایج مثبت روند صعودی تیراندازی قم است.

هیأت تیراندازی استان قم به پاس تقدیر از قهرمانان خود مراسمی با عنوان تجلیل از برترین‌های تیراندازی استان قم در سال ۹۴ را برگزار کرد. مراسمی که در سالنی نه چندان عظیم و طویل اما متناسب با جمعیت و خانواده تیراندازی قم بود.  «حسن عابدی» مدیرکل ورزش و جوانان قم در این مراسم غیبت داشت. اما حضور «روح الله رمضانی» معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان و «سیده لیلا عنبری» معاون هماهنگ‌کننده امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان به نوعی جای خالی عابدی را پر کردند.

«حسین مهره ساز» رئیس باتجربه و مو سپید کرده هیأت تیراندازی که مرد اول این رشته در قم طی ۱۵ سال اخیر بوده در این مراسم به همه خوشامد گفت و با رویی باز با تیراندازان جوان به گفت‌وگو پرداخت.

تجلیل از صبح خیز و دیگران

در این مراسم از ۵ ورزشکار بر‌تر رشته تیراندازی قم در سال ۹۴ قدردانی شد. سیده رویا صبح خیز مدال آور تیراندازی قم از مسابقات نوجوانان آسیا در هند که مدت ۳ سال است تیراندازی می‌کند و در عضویت تیم ملی تیراندازی نوجوانان قرار دارد و در فصل اخیر تیم پاس قوامین در مسابقات لیگ بر‌تر کشور در رشته تفنگ بادی را همراهی کرده است، یکی از تجلیل شده‌ها بود.

مینا روحیان دیگر دختر تیرانداز قمی بود که به تازگی به رویا صبح خیز در تیم ملی نوجوانان ملحق شده و می‌خواهد جا پای صبح خیز بگذارد. او که نزدیک به ۲ سال است سلاح به دست شده، عضو تیم تیراندازی استان قم در لیگ دسته یک بانوان کشور در رشته تفنگ بادی بود.

محمود جعفرغفار تیرانداز باشگاه مقاومت تهران در لیگ بر‌تر مردان نیز از جمله نفراتی بود که مورد قدردانی قرار گرفت. او مدت ۸ سال است که در این رشته فعال است و در سال ۹۴ به فینال مسابقات آزاد راه یافت و صاحب مقام هفتم شد. او یکی از تیراندازان بنام قم در رشته تپانچه بادی به شمار می‌رود.

هادی قره باغی دیگر ورزشکار موفق تیراندازی قم در بخش مردان بود که مورد تقدیر قرار گرفت. او با سابقه ۵ ساله در این رشته حالا عضوی از تیم مقاومت در لیگ بر‌تر است که سال گذشته نیز در مسابقات آزاد زمستانه کشور به مقام نخست در رشته تفنگ بادی رسید.

هادی باقری دیگر تیرانداز تجلیل شده بود که به دلیل پیشرفت خیره‌کننده در مدت تنها یک سال فعالیت در رشته تیراندازی و رسیدن به فینال مسابقات آزاد کشور در یک سال و در ‌‌نهایت کسب عنوان پنجم این مسابقات مورد قدردانی قرار گرفت.

تجلیل از مربیان بر‌تر

در بخش تجلیل از مربیان بر‌تر، ابتدا از چهره کهنه کار تیراندازی قم تجلیل شد. حسن مهره ساز با سابقه ۱۴ ساله در این رشته ورزشی و ۷ سال فعالیت به عنوان یک مربی تیراندازی، در صدر تجلیل شده‌ها قرار داشت. مهره ساز مربی تیم تیراندازی بانوان استان قم در مسابقات لیگ دسته اول بانوان کشور در سال‌های ۹۳ و ۹۴ فعالیت کرد.

در ادامه مراسم تجلیل از محمدعلی شکراللهی از مربیان فعال تیراندازی قم که در ۲ سال اخیر با هیأت تیراندازی قم همکاری داشته چهره‌های زیادی را به تیراندازی استان معرفی کرده تقدیر شد. شکراللهی در سال ۹۰ قهرمان مسابقات تپانچه بادی جوانان کشور شده بود.

افسانه جمال لو از مربیان باسابقه تیراندازی بانوان نیز در این مراسم به عنوان یکی از مربیان بر‌تر مورد قدردانی قرار گرفت. جمال لو با سابقه‌ای ۱۰ ساله در این رشته از سال ۹۰ به مربیان تیراندازی قم پیوست و به عنوان استعدادیاب و نیز مربی رده‌های مختلف تیم‌های تیراندازی قم فعالیت می‌کند.

چهارمین و آخرین مربی تجلیل شده فهیمه زند نایب‌رئیس هیأت تیراندازی استان قم بود که سال گذشته در فهرست ۱۰ چهره تاثیرگذار ورزش بانوان قم از دیدگاه همشهری قم قرار گرفته بود. زند در سال ۸۸ به تیراندازی روی آورد و در ۳ سال اخیر به عنوان یک مربی و استعدادیاب مشغول به فعالیت بوده است و در چند دوره مسابقات استانی و کشوری شرکت کرده است.

قدردانی از قهرمانان لیگ

دیگر برنامه مراسم تجلیل از تیراندازان بر‌تر استان قم، تجلیل از تیم‌ها و نفرات بر‌تر مسابقات لیگ تیراندازی مردان قم بود. مسابقاتی که ۲ سالی است با شور و حرارت خاصی برگزار می‌شود و فضای مناسبی برای استعدادیابی از میان علاقه مندان به این رشته فراهم کرده است.

سومین دوره لیگ تیراندازی استان قم با شرکت ۵ تیم، بسیج مهندسین، نظام مهندسی ساختمان، اداره تعاون روستایی، محاسبان علم و تجربه الف و محاسبان علم و تجربه ب برگزار شد و در ‌‌نهایت این تیم نظام مهندسی بود که به مقام نخست رسید. محاسبان علم و تجربه الف دوم شد و محاسبان علم و تجربه ب بر سکوی سوم ایستاد.

هادی غرباقی تیرانداز تیم نظام مهندسی که بهترین حد نصاب لیگ را در تفنگ بادی به دست آورده بود جایزه ویژه‌ای در این مراسم دریافت کرد و محمود جعفرغفار هم‌تیمی وی نیز در تپانچه بادی عنوان بر‌ترین تیرانداز تپانچه لیگ را به دست آورد.

در پایان این مراسم محمدجواد متقیان‌نژاد دبیر هیأت تیراندازی استان قم ابراز امیدواری کرد مشکل مکان تمرین تیراندازان قمی در اسرع وقت حل شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری اظهار كرد: با توجه به موضوع پیچیده مجموعه ورزشی میثم و سالن شهید زین الدین به این نتیجه رسیده‌ایم که روی این سالن فعلا حسابی باز نکنیم و قرار است سالنی در مجموعه ورزشی هفتم تیر به صورت موقت در اختیار ما قرار گیرد و ما برای تجهیز آن اقدام کنیم که این امر تا پایان اردیبهشت ماه محقق می‌شود.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار