رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا شهرک‌های خصوصی در راستای تقویت و توسعه صنایع بالنده استان اردبیل شکل گرفته و به وجود آید.
کد خبر: ۲۲۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ 03 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید حامد عاملی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: در جهت حمایت از واحدهای تولیدی چهار برنامه در استان پیش‌بینی شده که حمایت از واحدهای نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، افزایش تولید واحدهایی که با وجود توان تولید با ظرفیت کمتری تولید می‌کنند، واحدهایی که با وجود برخورداری از ظرفیت تولید دارای مشکلاتی هستند و در نهایت توسعه صادرات از این جمله است.

وی تصریح کرد: ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی با حمایت استاندار در حال جریان است که تا به امروز سه شهرک ایجاد شده و دو شهرک نیز در حال اقدام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سامانه نمایشگاه مجازی بخش‌های تولیدی استان اردبیل به سه زبان فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی راه‌اندازی شده که به زودی جهت بهره‌مندی واحدهای تولیدی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

عاملی به ضرورت تقویت صادرات از گمرکات استان اردبیل اشاره کرد و افزود: ارزش صادرات تجاری استان اردبیل کمتر از 74 میلیون دلار است که این رقم می‌تواند تا 150 میلیون دلار نیز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه علاوه بر تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی کشورهای همسایه باید به تقویت صادرات به کشورهای دیگر نیز بیندیشیم، بیان کرد: برای تقویت امر صادرات علاوه بر تلاش فعالان این عرصه باید زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای تقویت این جبهه فراهم آید.

عاملی اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقداماتی خوبی در این حوزه انجام شده ولی همچنان تلاش بر تقویت و توانمندسازی فعالیت‌ها در این حوزه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار