رئيس دانشگاه ايلام:
رئيس دانشگاه ايلام گفت: استفاده از توان و دانش دانشمندان و پژوهشگران دانشگاهي باعث تحول عظيم در حوزه كشاورزي و تقويت و توسعه اين بخش در كشور خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ 04 May 2016

رئيس دانشگاه ايلام گفت: استفاده از توان و دانش دانشمندان و پژوهشگران دانشگاهي باعث تحول عظيم در حوزه كشاورزي و تقويت و توسعه اين بخش در كشور خواهد شد.


به گزارش تابناک ایلام؛محمد علي اكبري روز چهارشنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه همكاري بين دانشگاه ايلام و سازمان جهاد كشاورزي استان ايلام اظهار كرد: به منظور توسعه پژوهش هاي كاربردي و رفع مشكلات سازمان ها و صنايع، ارتباط بين دانشگاه ها و دستگاه هاي مختلف به عنوان كانون هاي خودكفايي و توسعه كشور ضروري است.
وي با تاكيد بر اينكه كشاورزي يكي از مزيت‌هاي كليدي استان ايلام است، يادآور شد: حوزه كشاورزي و دامپروري در دانشگاه ايلام از اولويت‌ها كاري است و توسعه اين بخش در اين دانشگاه همچنان ادامه دارد.
وي تاكيد كرد: زمينه‌هاي بسيار خوبي در دانشگاه و جهاد كشاورزي براي همكاري وجود دارد كه بايد به ‌صورت جدي به آن توجه شود.
رئيس دانشگاه ايلام تصريح كرد: گردشگري در اين استان به منابع طبيعي و كشاورزي وابسته است و از طرف ديگر مرز بين‌المللي نيز مهران ظرفيت بسيار خوبي براي توسعه و صادرات محصولات كشاورزي استان به ساير كشورها است.
علي اكبري با بيان اينكه دانشگاه و ادارات بايد در همه زمينه‌ها دست‌ به ‌دست هم دهند و با كار علمي استان را توسعه بخشند، اظهار كرد: دانشگاه ايلام در حوزه كشاورزي جهش بسيار خوبي داشته است و سازمان جهاد كشاورزي مي‌تواند از اين ظرفيت براي توسعه اين حوزه بهره بگيرد.
در اين نشست كه با حضور مديران دانشگاه ايلام و سازمان جهاد كشاورزي ايلام برگزار شد با هدف تقويت و توسعه همكاري‌هاي مشترك علمي، پژوهشي، فني و توسعه فناوري‌هاي نوين و مورد نياز جهاد كشاورزي و استفاده بهينه از توانايي‌هاي دو طرف در جهت اجراي طرح‌هاي كاربردي مورد نياز استان تفاهم نامه اي منعقد شد.
بهره‌مندي طرفين از امكانات همديگر از قيبل توان فكري، تجربي، پژوهشي كارگاهي و آموزشي، ارائه خدمات مشاوره‌اي مرتبط با نوع فعاليت‌هاي طرفين، مشاوره در زمينه شناسايي و تعريف نيازهاي پژوهشي و فناوري شركت، برگزاري نشست‌هاي مشترك و تبادل اطلاعات، همكاري در زمينه فناوري و اطلاعات و حمايت از طرح‌هاي فناورانه و پايان‌نامه‌هاي تحصيلات تكميلي با موضوعات مرتبط با فعاليت‌هاي شركت از محورها و موضوع هاي تفاهم‌نامه دانشگاه ايلام و سازمان جهاد كشاورزي استان ايلام است.
شش هزار دانشجو از كارداني تا دكترا در دانشگاه ايلام تحصيل مي كنند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار