رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر خرده‌فروشی سیگار در مجلس شورای اسلامی مصوب و به دولت ابلاغ شده است.
کد خبر: ۲۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 13 April 2015
به گزارش فارس غلامرضا تاجگردون طی نشستی با محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران اظهار داشت: مالیات بر خرده فروشی سیگار در قانون گنجانده شده و رقمی نیز بابت آن تعیین شده اما اجرای مفاد آن مربوط به دولت است.

وی با اشاره به اینکه این قانون کامل و جامع در مجلس به تصویب رسیده، عدم اجرای قانون مالیات بر خرده‌فروشی یا کند بودن اجرای آن را در دولت دیدند و اشاره کردند در صورتیکه دولت در اجرای این قانون موفق شود، برای این امر در بودجه سال آینده رقم بالاتری دیده می‌شود.

افزایش مالیات، کاهش مصرف سیگار را به همراه دارد

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه افزایش مالیات، کاهش مصرف سیگار را به همراه دارد، گفت: براساس معاهده جهانی کنترل دخانیات که ایران نیز عضو آن است، باید مالیات سیگار معادل 60 تا 70 درصد قیمت خرده‌فروشی سیگار باشد اما این در حالی است که مالیات مصرف دخانی در ایران 19 درصد است.

محمدرضا مسجدی با تأکید بر اینکه مالیات بر سیگار باید افزایش یابد، ادامه داد: در سال 84، 86 که مجلس مالیات بر فروش سیگار را افزایش داد، با کاهش جدی در قاچاق سیگار مواجه بودیم؛ اینکه برخی اظهار می‌کنند اگر مالیات بر فروش سیگار افزایش یابد قاچاق آن نیز افزایش می‌یابد، در هیچ جای دنیا توجیه‌پذیر نیست و این دو مسئله هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

در این نشست مباحث دیگری در خصوص قانون مالیات بر خرده‌فروشی سیگار عنوان شد و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ابهامات موجود در این باره پاسخ گفت.

گفتنی است، در این دیدار حمیدرضا شاهسون معاون امور استان‌های جمعیت و مدیرعامل جمعیت پیشگیری و کنترل استعمال دخانیات شهرستان ورامین و محسن گرجی‌زاده رابط پارلمانی و امور مجلس این جمعیت نیز حضور داشتند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار