کد خبر: ۲۲۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 06 May 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمود نوابی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی دارد که آن را با واژه محرومیت بیگانه می‎کند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده افزود: نهمین تولید کننده شمش آنتیموان دنیا است که این افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‎شود.

این مسئول با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به سیستان و بلوچستان توجه ویژه دارد، گفت: کلنگ‌زنی کارخانه لاستیک در سیستان با هدف ایجاد اشتغال و کار برای جوانان منطقه و چند طرح بزرگ دیگر در این استان نشان از توجه دولت توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برگزاری همایش‌های تجلیل از حامیان مصرف کننده در مقابل تولیدکنندگان نیست بلکه معرفی تولید کننده منصف و مشتری‌مدار است.

وی گفت: امسال 60 درصد نسبت به سال گذشته تعداد متقاضیان و تولیدکنندگانی که خواستند در این همایش مورد قضاوت مصرف کنندگان قرار بگیرند، افزایش یافته است.

نوابی ادامه داد: این متقاضیان در شرایط تحریم حاضر شده‌اند بهترین کالا با بهترین کیفیت با قیمت مناسب را به مصرف کننده تحویل دهند که جای قدردانی دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: باید هر ساله از ادارات، نهادها و دستگاه‌های دولتی که خدمات مطلوب را با کیفیت و حداکثر بهره‌وری به مردم ارائه می‌دهد تجلیل شده و در مقابل با آنها دسته از ادارات و دستگاه‌ه‌هایی که خروجی لازم را ندارند برخورد شوند.

این مسؤول افزود: ایجاد فضای رقابتی و نظارتی بین ادارات و دستگاه‌ها تحول را به دنبال دارد.

لزوم ایجاد فضای رقابتی بین تولیدکنندگان کالای مختلف

وی گفت: چهارمین همایش تجلیل از حامیان مصرف کننده امسال در سیستان و بلوچستان برگزار شد که جای قدردانی دارد و نشان می‌دهد تولیدکنندگان و اصناف مختلف برای ارائه کالا و خدمات با کیفیت به مردم تلاش دارند.

نوابی افزود: باید فیلترها و شاخص‌ها و ملاک‌های برتری را هر سال سخت‌تر کرده  تا تولیدکنندگان به سمت پویایی، خلاقیت و ابتکار سوق پیدا کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تحویل کالای با کیفیت به مصرف کننده وظیفه تولیدکنندگان است و در صورت عدم رضایت مشتری تولیدکننده و فروشنده باید آن را پس گرفته و با خریدار و مصرف کننده به خوبی برخورد کند.

این مسؤول بیان کرد: با منابع مالی که موجود است برطرف کردن مشکلات تمامی واحدهای تولیدی در کشور و استان سیستان و بلوچستان در یک سال مقدور نیست.

وی افزود: 10 واحد مشکل‌دار در کشور داریم که تلاش می‌کنیم در سال‌جاری با تسهیلات و منابع اعتباری مختلف فعال شوند که 9 هزار واحد از صنایع کوچک است.

نوابی گفت: سهم سیستان و بلوچستان از منابع اعتباری مختلف و تسهیلاتی که برای فعال کردن واحدهای مشکل‌دار پیش‌بینی شده است، 405 میلیارد تومان است.

گفتنی است، در پایان از شرکت‌های خدماتی  و اصناف برتر در زمینه حمایت از حقوق مصرف کنندگان تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار