گزارشی از خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای استان زنجان؛
ائمه جمعه شهرستان‌های استان زنجان تأکید کردند: رمز و راز موفقیت‌های سپاه پاسداران طی ۳۷ سال گذشته، در همین حرکت عاشورایی و حسین گونه آنان نهفته است.
کد خبر: ۲۲۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 06 May 2016
حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به میلاد پرنور امام حسین‌(ع) و روز پاسدار و میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز اشاره و اظهار داشت: روز سوم شعبان سالروز میلاد نورانی سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار نامیده شده تا معرف ویژگی‌ها و روحیاتی باشد که لازمه پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: شاید یکی از وجوه مشترک ادای پاسداری در نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی، نابرابری در نبرد و مظلومیت جبهه حق در برابر باطل باشد که ایستادگی و مقاومت در چنین نبردی محتاج داشتن روحیه تکلیف گرا ایمان و یقین به هدف و برخورداری از شرافت و آمادگی برای جانفشانی و ایثار است.

امام جمعه ابهر عنوان کرد: رمز و راز موفقیت‌های سپاه پاسداران طی 37 سال گذشته، در همین حرکت عاشورایی و حسین گونه آنان نهفته است، به طور قطع تداوم اتصال سپاه پاسداران به کربلا و عاشورا تضمین کننده موفقیت های آنان در راستای رسالتشان بود.

وی گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و استعمار‌گران اروپایی و شیوخ مرتجع فاسد با صرف هزینه‌های میلیاردی و با بهر‌ه‌گیری از تمامی ابزار‌های در اختیار خود مانند شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت، تلاش می‌کنند چهره سپاه را نزد مردم ایران تخریب کنند ولی به لطف الهی مردم با روح و جانشان خدمات این نهاد مقدس را می‌دانند و فریب هیچ گونه شیطنت را نمی‌خورند.

حجت‌الاسلام رحیمی به دیدارهای هفته گذشته رهبری عظیم‌الشان با کارگران و معلمان اشاره کرد و افزود‌: در یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند تعطیلی کارگاههای تولیدی از آفات بزرگ است، برخی اوقات، تعطیلی کارگاهها و کارخانه‌ها به دلیل مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی و امکانات یا فرسودگی تجهیزات است و در موارد دیگر به دلیل سوء استفاده برخی کارفرمایان است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه صنایع نساجی کشور با تعطیلی مطلق فاصله‌ای ندارد و ایرانی که چند هزار سال سابقه تولید منسوج داشته است با خاموشی صنعت نساجی مواجه شده و در عین حال انواع و اقسام پارچه‌های خارجی به تن مردم لباس می‌شود.

خطیب جمعه ابهر بیان کرد: باغات و مزارع ایرانی متروک می‌شود و در عوض میوه مردم هم از خارج قاچاق می‌شود و کسی از مسئولان هم به روی خودش نمی‌آورد که میوه قاچاق یعنی چه؟، مگر می‌شود هزار تن میوه را قاچاق کرد میوه‌ای که ظرف چند ساعت فاسد می‌شود چیزی نیست که بدون انواع هماهنگی‌ها به بازار برسد.

سپاه پاسداران خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام سیدعلی طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قیدار امر به معروف و نهی از منکر را از واجبات دین اسلام دانست و ضمن تاکید بر ضرورت پیگیرى قاطع طرح امنیت اخلاقى در کشور اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح باید به  سرچشمه‏‌ها و ریشه‏‌هاى آسیب‌هاى اخلاقى و اجتماعى‏ توجه ویژه شده و از هجمه ناجوانمردانه به اصل طرح قانونى و ضروری امنیت اخلاقی با انگیزه‌های مختلف سیاسی خودداری شود.

وی با اشاره به ورود کالای قاچاق به کشور و الگوهای غربی برگرفته در تولید این کالاها و همخوانی نداشتن آنها با فرهنگ دینی، اسلامی و ایرانی ابراز کرد: تولید و ورود و قاچاق بی‌رویه و گسترده لباس‌هایى عجیب و غریب با مدل‏هاى غربى و اروپایى، انواع مانتونماهاى زننده و تحریک‏‌کننده که به همه‏ چیز شبیه است جز مانتو و عرضه گسترده در سطح بازار و جامعه بدون کمترین نظارت و کنترل این واقعیت را تداعى می‌‏کند که آب از سرچشمه گل‏‌آلود است.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه بازار ما طوری شده که یک بانوی مومنه براى تهیه یک جفت جوراب مناسب و زخیم و یا مانتو زیبا و در عین حال با پوشش مناسب، زمین و زمان را بگردد تا ببیند آن را پیدا می‌کند یا نه تصریح کرد: این در حالى است که هرگونه لباس نامناسب درکوچه و بازار فراوان یافت می‌شود و بسیارى از بانوان ما گاهی اوقات مجبور به تهیه آن هستند چرا که لباس مناسب در بازار پیدا نمی‌کنند.

وی ضمن گرامی داشتن سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار عنوان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بزرگ‏ پاسدار اسلام است که با تمام داشته‏‌هایش از دین اسلام پاسدارى کرد و زیباترین، ماندگارترین و اثربخش‏ترین حماسه‏‌هاى تاریخ را در کربلا خلق کرد و برای همیشه الگوى پاسداری از اسلام و قرآن شد.

طالبی افزود: پاسداران انقلاب اسلامى با انتخاب سالروز ولادت امام حسین (ع) به ‏عنوان «روز پاسدار»، به همگان این پیام را می‌دهند که با همه داشته‌هایشان براى پاسدارى از اسلام و انقلاب اسلامى آماده‌اند.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت‏هاى سپاه در 37 سال گذشته، در حرکت عاشورایى و اتصال سپاه به کربلا و عاشورا بوده است، ابراز کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها، صهیونیست‏‌ها، استعمارگران اروپایى، شیوخ مرتجع، فاسد و وابسته در کشورهاى عربى منطقه و جریان‏هاى ضدانقلابى وابسته، با صرف هزینه‏‌هاى میلیاردى و با بهره‏‌گیرى از تمامى امکاناتشان از قبیل شبکه‏‌هاى ماهواره‌‏اى و اینترنتی، سعی بر تخریب و تضعیف چهره سپاه نزد مردم ایران دارند.

امام جمعه قیدار خاطرنشان کرد: عامل اصلى ناکامی‌هاى دشمن در به شکست کشاندن و فرو ریختن جمهورى اسلامى ایران پاسدارای مطلوب سپاه از انقلاب اسلامی است و دشمنان نقش سپاه پاسداران را در حفظ و پیشبرد انقلاب، تبدیل ایران به یک قدرت برتر منطقه‌‏اى، شکل‏‌دهى به جبهه مقاومت و به شکست کشیدن سیاست‏هاى آمریکا و رژیم صهیونیستى در منطقه، نقش اصلى‏ می‌دانند و به سپاه به‏ عنوان رکن رکین در ساختار نظام اسلامى می‌نگرند.

وی بسیج سازندگى را تجربه‏‌اى مردم‌‏محور براى تحقق اقتصاد مقاومتى‏ مدنظر مقام معظم رهبری دانست.

طالبی چهارم شعبان میلاد حضرت اباالفضل‌العباس(ع) و پنجم شعبان میلاد با برکت امام سجاد(ع) را گرامی داشت و گفت: حضرت اباالفضل‌العباس(ع) بزرگ‏ جانباز تاریخ انسانیت است که صحنه کربلا را تجلی‌گاه ایثار و جانبازى کرد.

وی با بیان اینکه زبان و قلم از ترسیم مقام بلند مرتبه جانبازان‏ قاصر و عاجز است، ابراز کرد: جانبازان با تقدیر خدا و مشیّت الهى از وادى شهادت بازگشته‌‏اند، تا به ما در راه ماندگان راه رستگارى‏ بیاموزند.

امام جمعه قیدار جانبازان را عمارهاى انقلاب دانست و افزود: جانباران مانده‌اند تا پرچم امام(ره) را برافراشته نگاه دارند و بگویند کدام راه، راه اصیل انقلاب است.

امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی ترویج یابد

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره ضمن گرامیداشتن سالروز ولادت امام حسین(ع) اظهار داشت: احیای نماز، احیای سنت‌های نبوی، درس عفاف و حجاب، مبارزه با باطل از جمله درس‌هایی است که باید از امام حسین(ع) بیاموزیم.

وی احیای امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین پیام امام حسین(ع) به جهانیان دانست و تصریح کرد: ما شیعیان باید این فریضه واجب را مدنظر داشته باشیم و در مسیر آن گامهای متعالی برداریم.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه دشمنان خدا در زمان امام حسین(ع) برای انحراف مردم از تطمیع، تهدید و تبلیغ بهره بردند و توانستند مردم را به انحراف بکشانند، ابراز کرد: عمر بن سعد برای در دست گرفتن حکومت راه رسیدن به بهشت را کشتن امام حسین (ع) اعلام کرد که ما باید از این واقعه درس بیاموزیم.

وی با شاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسولان نظام و سفرای کشورها افزود: رهبر فرزانه انقلاب در این مراسم فرمودند که امروز بشریت از همیشه برای فهمیدن معنا و حقیقت بعثت محتاج‌تر بوده و عید مبعث عید برانگیختگی برای زدودن رنج‌های بشر است.

حسینی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری جبهه‌ مقابل بعثت، جبهه‌ جاهلیت است، گفت: جاهلیت امروز ادامه دارد همچنان ‌که بعثت ادامه دارد.

وی ضمن تاکید بر آغاز عملیات ساخت یادمان شهدای گمنام شهرستان خرمدره عنوان کرد: اعضای شورای شهر خرمدره وعده دادند تا با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران  ساخت یادمان شهدای گمنام  را به زودی زود آغاز کنند که البته از همین جا اعلام می‌کنیم اگر مسئولان همتی برای آغاز ساخت این یادمان نکنند، مردم و هیئت‌های مذهبی شهرستان برای هفته‌های آتی آمادگی داشته باشند تا با مساعدت های خودمان این یادمان را بسازیم.

مبارزه با فساد و کمک به امنیت اخلاقی از اولویت‎های مجلس دهم باشد

حجت‌الاسلام محمد صادقی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه طارم شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران را برخواسته از شعور سیاسی و آگاهی دانست و اظهار داشت: به گواه تاریخ آمریکا از هیچ جنایتی علیه ملت و دولت ایران کوچکترین دریغی نکرده است.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حافظ و نگهبان نظام اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: در وصف پاسداران همان کافی است که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «بنده افتخارم این است که خود بسیجی‌ام».

امام جمعه طارم با بیان اینکه به گفته امام خمینی (ره) اگر سپاه نبود کشور هم نبود، ابراز کرد: ملت ایران در همه حال به قوای نظامی خود می‌بالد و نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره نگهبان مرزهای این سرزمین بوده‌اند.

وی ضمن با تقدیر از حضور گسترده مردم طارم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: انتخابات مصونیت بخش یک کشور است و به حق همان چیزی است که هیبت این ملت را حفظ می‌کند.

صادقی‌پور با بیان اینکه امیدواریم مجلس دهم با شور انقلابی کار خود را آغاز و در مقابل دشمنان اسلام مقاومت کند، تصریح کرد: حل مشکلات معیشتی مردم باید در دستور کار جدی مجلس دهم باشد.

وی از نمایندگان مجلس دهم خواست تا مبارزه با فساد و هرج و مرج، کمک به امنیت اخلاقی را مدنظر قرار داده و محکم و انقلابی در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گام بردارند.

امام جمعه طارم با اشاره به ورود حدود 800 میلیون دلار انواع لوازم آرایشی قاچاق به کشور افزود: این یکی از معضلات کشور است که مردم انتظار دارند نمایندگان مجلس دهم به این امر رسیدگی کنند.

وی سالروز تاسیس بسیج سازندگی، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ، آزادسازی هویزه در سال 61  و سوم شعبان میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار، میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل(ع) روز جانباز و سالروز لغو کاپیتولاسیون در سال 58 را گرامی داشت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار