شهردار اردبیل خبر داد:
شهردار اردبیل گفت: در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل و پس از بررسی ابعاد مختلف احداث هتل سلامت در محدوده شورابیل به تصویب رسید. هتل سلامت با كاربری اقامتی و درمانی و با مشاركت بخش خصوصی در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع در حاشیه ...
کد خبر: ۲۲۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵ 08 May 2016

شهردار اردبیل گفت: در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل و پس از بررسی ابعاد مختلف احداث هتل سلامت در محدوده شورابیل به تصویب رسید.

حمید لطف اللهیان گفت: هتل سلامت با كاربری اقامتی و درمانی و با مشاركت بخش خصوصی در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع در حاشیه دریاچه شورابیل احداث می شود.
وی افزود: مشاركت شهرداری اردبیل در این طرح با واگذاری زمینی با ارزش بیش از 30 میلیارد ریال بوده و مشاركت كننده هم با سرمایه گذاری بیش از 120 میلیارد ریالی این مجتمع درمانی ، اقامتی را احداث می كند.
او اظهار كرد: بر این اساس 21 درصد این مجتمع سهم شهرداری و 79 درصد آن سهم مشاركت كننده خواهد بود.
شهردار اردبیل با اشاره به نگرانی برخی اعضای شورای شهر در مورد طرح جامع شورابیل گفت: این مجتمع موقعیتی خارج از طرح جامع شورابیل دارد و مغایرتی با طرح جامع ندارد.
زكی الله خوشبخت ، رییس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز گفت: این پروژه با رویكرد توسعه ظرفیت گردشگری سلامت و ورزشی در دستور كار شهرداری اردبیل قرار گرفته و بیشتر از جنبه اقامتی به جنبه توریستی آن تاكید شده است.
او با اذعان به اینكه این مجتمع می تواند باعث استقبال اردوهای ورزشی باشد افزود: شورا و شهرداری اردبیل از احداث مراكز اقامتی و هتل ‌های پنج ستاره استقبال می‌ كند و هر گونه مشاركت بخش خصوصی در این زمینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
به گفته وی ، در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل مصوبه ای تصویب شده كه بر اساس آن شهرداری اردبیل به جای دریافت حق پروانه ساخت و عوارض ، با مالكان پروژه های مسكونی و تجاری مشاركت می كند.
شهردار اردبیل نیز در این زمینه گفت: با هدف حمایت از بخش خصوصی و شهروندان و برای رونق ساخت و سازهای شهری ، شهرداری اردبیل طرح مشاركت در پروژه ها را به جای دریافت عوارض و حق پروانه ساخت به شورای شهر ارائه داد كه با استقبال اعضای این شورا و چكش كاری روی جزییات آن به تصویب رسید.
لطف اللهیان افزود: بر اساس این مصوبه شهرداری اردبیل مختار است در پروژه های سه تا پنج میلیارد ریالی مشاركت كند و در پروژه های بالای پنج میلیارد ریال تا 15 میلیارد ریالی مشاركت با تصویب شورای عالی سرمایه گذاری خواهد بود.
شهردار اردبیل همچنین تاكید كرد: برای مشاركت در پروژه های بالای 15 میلیارد ریال مصوبه شورای اسلامی شهر لازم است.
شهر اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد.
دریاچه شورابیل یكی از جاذبه های طبیعی اردبیل است و بر اساس نتایج مطالعات زمین شناختی قدمت این دریاچه قدیمی تر از دریاچه ارومیه است.
شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران می باشد ، این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی زد ولی اوایل دهه 70 با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن كاسته شده است و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می بندد.
این دریاچه دارای امكانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری است كه از آن جمله امكانات قایق رانی ، پیست دو و میدانی ، پیست دوچرخه سواری ، باغ وحش ، تعدادی هتل ، یك شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است.
شورابیل از مناطق شكار ممنوع استان اردبیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار