عضو شورای شهر ورزنه:
تابناک: رییس کمیسون کشاورزی و عمرانی شورای اسلامی شهرستان اصفهان با انتقاد از اینکه تمام مشکلات خشکسالی بر دوش کشاورزان گذاشته شده است، گفت: شرکت آب منطقه ای باید در توزیع آب بین بخش‌های شرب،کشاورزی و صنعت به عدالت رفتار کند نه اینکه تنها حق آبه زارعان را کاهش دهد .
کد خبر: ۲۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 14 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مجید جابر، اظهار کرد: متاسفانه در سالهای اخیر تمام مشکلات خشکسالی بر دوش کشاورزان حوضه آبریز زاینده رود گذاشته شده اما سایر بهره‌برداران به ویژه صنایع بزرگ فولاد استان تولید خود را چند برابر نسبت به سال‌های قبل افزایش داده‌اند.

وی با بیان اینکه سابقه حضور چند هزار ساله کشاورزان در کنار زنده‌رود بیش از این صنایع بزرگ است، تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای باید در توزیع آب بین بخش‌های شرب،کشاورزی و صنعت به عدالت رفتار کند نه اینکه فقط حق آبه زارعان را کاهش دهد .

این عضو شورای شهر ورزنه، تاکید کرد: میزان نرم جهانی مصرف آب 80 لیتر برای هر فرد است و این رقم در ایران 180 لیتر عنوان می‌شود و مدیران مربوطه باید آب بخش شرب را 100 لیتر به مصرف کننده تحویل دهند تا با صرفه‌جویی در این عرصه آب برای کشاورزان هم ذخیره شود.

جابر با بیان اینکه با بازگشایی زاینده‌رود در سال گذشته 30 درصد اراضی بخش بن‌رود زیر کشت غله رفته است، گفت: حدود 10 درصد زمین‌های کشت شده دچار تنش آبی است که باید از طریق بیمه، خسارات آن پرداخت شود چرا که پول آن را شرکت‌های بیمه کننده به طور کامل از کشاورزان محروم در همین شرایط سخت خشکسالی اخذ کرده‌اند!

وی ادامه داد: حدود 70 درصد از اراضی کشت نشده نیز مطابق قانون و مصوبات 9 ماده‌ای طرح احیای زاینده رود مشمول دریافت خسارات دوران خشکسالی می‌شود که پرداخت این رقم از سوی دولت به این قشر زحمتکش و خسارت دیده الزامی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :