تابناک: حدود سه سال پیش رایزنی هایی توسط استاندار وقت با شرکت هوایی گلف ایر بحرین صورت گرفت و پرواز خط هوایی گلف ایر در اصفهان دایرشد که پس از مدتی این تفاهمنامه به طور یک طرفه از سوی بحرین به حالت تعلیق درآمد.
کد خبر: ۲۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 14 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، بحث درآمدهای پایدار برای شهرها در کشور ما شاید حدود یک یا دو دهه بیشتر نیست که مطرح شده است و اقتصادانان بنابر شرایط موجود در شهرها روش های ایجاد درآمد پایدار برای هر شهر را تعریف می کنند.

اصفهان به دلیل اشباع از توسعه صنایع به ویژه صنایع آلاینده و آب بر، طی سالهای اخیر صنعت
"گردشگری" را به عنوان راهی برای کسب درآمدهای پایدار برای خود انتخاب کرده است.

راهی که دشواری ها و جذابیت های خاص خود را دارد. دشواری از بابت لزوم تامین زیرساخت های مورد نیاز برای این صنعت و جذابیت به دلیل مشارکت قشرهای مختلف مردمی و نیز رونق استان به سبب حضور گردشگران.

مشکلاتی که اکنون صنعت گردشگری اصفهان با آن درگیر است و باید برای تسهیل ورود گردشگر به رفع آن اقدام نمود، افزایش راه های ارتباطی با کشورهایی است که هنوز راه ارتباطی آسانی برای حضور در اصفهان را ندارند.

راه های هوایی، زمینی و ریلی از جمله این روش هاست که اصفهان در بخش ارتباطات هوایی با برقراری پرواز های مستیم به ترکیه در سال های اخیر به موفقیت هایی در این زمینه دست یافته است.

در بخش ریلی هنوز اصفهان به توفیقات مناسبی دست نیافته است و صنعت ریلی در استان اصفهان علاوه بر اینکه با همان قطارهای چندین و چند ساله گذشته به حمل مسافر اقدام می کند، خطوط ارتباطی چندان گسترده ای را نیز برای حضور گردشگران خارجی ندارد.

رسول زرگرپور،استاندار اصفهان روز گذشته در دیدار خود با رییس کمیسیون گردشگری و عضو حزب حاکم دموکرات مسیحی در مجلس آلمان که به اصفهان سفر کرده است، در خصوص برقراری خطوط هواپیمایی و انجام پرواز های مستقیم بین اصفهان و آلمان اعلام آمادگی کرد و افزود: این اقدام موجب افزایش همکاری فرهنگی و گردشگری دوجانبه می شود.

وی افزود: شرایط خوبی برای رونق صنعت گردشگری ایران و آلمان بوجود آمده است و استان اصفهان آماده نقش آفرینی در این زمینه است.

در دوران استاندار قبلی اصفهان نیز رایزنی هایی با برخی کشور های عربی مانند بحرین و قطر برای برقراری خطوط هوایی مستقیم با اصفهان صورت گرفت. که البته این رایزنی ها تنها به تفاهم نامه هایی در این زمینه ختم شد و مشکلاتی بر سر راه اجرای این تفاهمنامه ایجاد و مانع از راه اندازی این خطوط شد.

حدود سه سال پیش رایزنی هایی توسط استاندار وقت اصفهان با شرکت هوایی گلف ایر متعلق به کشور بحرین صورت گرفت و با این رایزنی ها پرواز خط هوایی گلف ایر در اصفهان دایر شد که پس از مدتی این تفاهمنامه به طور یک طرفه از سوی کشور بحرین به حالت تعلیق درآمد.

راه اندازی این خطوط بنابر به هر دلیل و مشکلی چندان با موفقیت روبرو نشد و حالا استاندار کنونی اصفهان، در دیدار با هیئت های خارجی به ویژه هیئت های اروپایی، تمایل اصفهان را برای برقراری این رابطه ابراز می دارد که در صورت حصول نتیجه مذاکرات در این خصوص، گردشگری اصفهان با جهش چشمگیر در کمیت حضور گردشگران اروپایی که تمایل به بازدید از بافت های تاریخی ایران را دارند، به دست می آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار