تابناک: استاندار اصفهان با اشاره به اينكه البته براساس آخرين اطلاعات موجود شهرداري لايحه اي را براي خريد سينما همايون به شوراي شهر ارائه داده است، تاكيد كرد: اميدواريم كه شوراي شهر نيز با تصويب اين لايحه زمينه هاي راه اندازي فاز نخست مصلي اصفهان را فراهم كند.
کد خبر: ۲۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 14 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایمنا؛ رسول زرگرپور در نشست مشترك خود با اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان ضمن تشكر از شوراي شهر به منظور برگزاري اين جلسه اظهار كرد: جلسات شوراي شهر شنبه هر هفته برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه شنبه هفته آينده روز ارتش جمهوري اسلامي ايران است، اضافه كرد: شنبه دو هفته ديكر نيز استاندار سن پترزبورگ به اصفهان سفر مي كند.

استاندار اصفهان با تاكيد بر اينكه هدف از برگزاري اين جلسه مشاركت و همكاري مديريت شهري در راستاي رفع معضلات و مشكلات شهر و استان است، تصريح كرد: ظرفيتهاي بسياري از لحاظ مادي، معنوي و نيروي انساني در شهرداري و به وي‍ژه شهرداري اصفهان وجود دارد.

وي با اشاره به اينكه امكانات و تجهيزاتي كه در اختيار شهرداري اصفهان است قابل مقايسه با امكانات و تجهيزات موجود در اختيار ساير دستگاه هاي اجرايي نيست، ادامه داد: اعضاي شوراي شهر نمايندگان مردم هستند و به صورت راحت تر در جريان مطالبات مردم قرارمي گيرند.

زرگرپور با بيان اينكه در حال حاضر رفع معضل و مشكل آب در اصفهان به عنوان مهمترين مطالبه است، تاكيد كرد: اقدامات صورت گرفته از سوي مديريت شهري در راستاي ساماندهي و بهينه سازي مصرف آب در اصفهان بايد مشخص شود.

وي با تاكيد بر اينكه مديريت شهري بارها تذكراتي را در زمينه رفع مشكل كم آبي و توجه به باغات غرب و شرق اصفهان به استاندار داده است، افزود: ما در گذشته از مديريت شهري درخواست كرديم كه نسبت به كاهش ۵۰ درصدي آب اقدامات لازم را انجام دهد اما اين درخواست به شوخي گرفته شد.

زرگرپور تصريح كرد: در حال حاضر مقرر شده است كه فاز نخست مصلي اصفهان تا ابتداي مهر ماه جاري به بهره برداري برسد.

استاندار اصفهان خواستار ارائه گزارشي از سوي مديريت شهري در راستاي كاهش ۵۰ درصدي مصرف آب شد و گفت: تمام ادارات استان ملزم به استفاده از سيستم كاهنده مصرف آب در ادارات خود شده اند و در شرايط فعلي بيش از ۶۰ درصد از اين اداره به اين سيستم مجهز شده اند.

وي خواستار نصب مخازن استراتژيكي در تمام منازل و ادارات شد و اظهار كرد: تمام مراكز جمعيتي در استان ملزم به نصب اين مخازن شده و اين موضوع بايد در راستاي افزايش ذخيره آبي مورد توجه قرار بگيرد.

زرگرپور با تاكيد بر اينكه در حال حاضر نمي توانيم به صورت روش هاي گذشته در راستاي آبياري فضاي سبز اقدام كنيم، ادامه داد: ۵هزار و ۲۰۰ هكتار فضاي سبز در اصفهان وجود دارد.

وي مصرف بهينه آب را يكي از مهم ترين مطالبات خود از مديريت شهري دانست و تصريح كرد: اميدواريم در سال آتي گزارش يكساله ميزان كاهش مصرف آب در فضاي سبز شهري ارائه شود و جشن يكسالگي کاهش مصرف آب در شهرداری را برگزار كنيم.

استاندار اصفهان با بيان اينكه در شرايط حاضر وضعيت جمع آوري آب هاي سطحي در اصفهان نامناسب است، اضافه كرد: بايد طرحي جامع در راستاي جمع آوري آب هاي سطحي در اصفهان پيش بيني و ارائه شود.

وي با اشاره به اينكه در قانون در راستاي كاهش آلاينده هاي جوي مسئوليتي براي شهرداري ها پيش بيني نشده است، تاكيد كرد: اما در كشور بسياري از شهرداري ها موضوع محيط زيست و كاهش آلودگي هوا را يك نياز اساسي مي دانند و به صورت داوطلبانه اقداماتي را در اين راستا انجام مي دهند.

زرگرپور افزود: در سال گذشته طرح جامع كاهش آلودگي هواي اصفهان اجرايي شده كه در اين طرح ۲۵ وظيفه براي شهرداري ها در نظر گرفته شد كه كمتر از ۴۰ درصد اين وظايف اجرايي شده است.

وي با تاكيد بر اينكه رفع مشكلات مردم بايد مورد توجه قرار بگيرد، گفت: براي رفع مشكلات مردم نبايد توپ را در زمين يكديگر پاس بدهيم بلكه بايد در راستاي رفع اين مشكلات تلاش كنيم.

استاندار اصفهان با بيان اينكه كاهش آلاينده هاي جوي هوا در اصفهان مطالبه تمام اعضاي شوراي شهر بوده است، اظهار كرد: مهار گرد و غبار و ريزگردها يكي از مهم ترين مطالبات بنده بوده است و مقرر شده است كه طي دو سال آينده ۱۰ كاشت هزار هكتار كشت طاق در اطراف اصفهان صورت بگيرد.

زرگرپور با بیان اینکه انتظار ما از شهرداری اصفهان در خصوص ایجاد طاق زار در اطراف شهر اصفهان و مهار گرد و غبار بیش از اقدامات صورت گرفته است، ابراز داشت: باید یادآور شویم که در خصوص ساماندهی برنامه ها برای مهر گرد و غبار باید هر چه زودتر اقدامات اساسی در دستور کار قرار گیرد و بتوانیم تا دو سال آینده منطقه را ا تهدید گرد و غبار داخلی نجات دهیم.

وی ادامه داد: تخلیه نخاله‌‌های ساختمانی، مجوزهای پر تعداد سازمان معدن، صنعت و تجارت و همچنین دزدی و فروش شبانه خاک کشاورزی در منطقه برخوار تا تالاب گاوخونی مشکلات بسياري را در این منطقه ایجاد کرده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه براساس اطلاعات به دست آمده از ۲۴ ساعت یک تن گچ در آسمان این منطقه رها می شود گفت: از مدیریت شهرداری تقاضای مشارکت در رفع این مشکل را دارم

وي در همچنين با بيان اينكه در سراسر كشور مصلي ها توسط شهرداري ها احداث مي شوند، اضافه كرد: اما ساخت مصلي در اصفهان ساز و كار ديگري دارد البته شهرداري تاكنون كمك هاي خوبي را براي اين پروژه انجام داده است.

زرگرپور با اشاره به اينكه البته براساس آخرين اطلاعات موجود شهرداري لايحه اي را براي خريد سينما همايون به شوراي شهر ارائه داده است، تاكيد كرد: اميدواريم كه شوراي شهر نيز با تصويب اين لايحه زمينه هاي راه اندازي فاز نخست مصلي اصفهان را فراهم كند.

استاندار اصفهان در ادامه درخواست مصوبه‌ای داشت و افزود:در تمام شهرهای کشور مصلاها به دست شهرداری‌‌ها ساخته می‌شود ولی در اصفهان مصلا ساز و کار دیگری را دارد که به دنبال آن شهردار و عضو شورای شهر اصفهان نیز عضو هیئت امنای این پروژه هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده شهرداری با استفاده از نظر هیات کارشناسی لایحه‌ای را برای خرید سینما همایون به شورای اسلامی شهر اصفهان ارایه کرده است، ادامه داد: از این رو به عنوان استاندار اصفهان از اعضای شورای شهر تقاضا دارم این لایحه را تصویب و با اعلام موافقت با این لایحه و خرید زمین سینما همایون اعتبار راه اندازی فاز یک مصلی اصفهان را تامین کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار