کد خبر: ۲۲۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶ 14 May 2016
تابناک گیلان – پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران با قهرمانی تیم بی ادعای استقلال خوزستان و وداع تلخ راه آهن و ملوان بندر انزلی از این رقابت ها خاتمه یافت.

به گزارش عصر جمعه ایرنا، شاگردان عبدالله ویسی در ورزشگاه غدیر اهواز با دو گل ذوب آهن اصفهان را پشت سر گذاشتند و برای نخستین بار با فتح لیگ برتر جواز حضور در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا را به دست آوردند.

در دیگر دیدار مهم هفته سی ام، تیم پرسپولیس در حضور 100 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی با نتیجه دو بر یک از سد راه‌ آهن گذشت اما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان از دستیابی به جام قهرمانی بازماند و به نایب قهرمانی لیگ پانزدهم و کسب سهمیه آسیایی بسنده کرد.
تیم بحران زده راه آهن تهران نیز با شکست برابر پرسپولیس، به لیگ دسته اول سقوط کرد تا این باشگاه خصوصی از گردونه مهم ترین رقابت های باشگاهی فوتبال ایران خارج شود.
تیم استقلال تهران دیگر مدعی قهرمانی لیگ نیز در قم با نتیجه تساوی یک بر یک مقابل صبا متوقف شد اما جواز حضور در مرحله حذفی (پلی اف) لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا را کسب کرد.
در دیگر دیدار حساس هفته پایانی، تیم سیاه جامگان در مشهد دست به کار بزرگی زدد و با دو گل ملوان انزلی را شکست داد تا در لیگ برتر باقی ماند و در مقابل تیم ریشه دار و قدیمی ملوان به لیگ دسته اول سقوط کند.
در سایر بازی ها، تیم تراکتورسازی تبریز با 5 گل استقلال اهواز را در هم کوبید، سپاهان در ادامه ناکامی های امسال خود با دو گل مغلوب پدیده مشهد شد و دیدار تیم های فولاد خوزستان با گسترش فولاد با نتیجه تساوی یک بر یک و سایپا با نفت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.
در پایان این دوره از مسابقه ها، تیم های استقلال خوزستان و پرسپولیس به طور مستقیم جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا را کسب کردند و تیم استقلال تهران راهی مرحله حذفی (پلی اف) این رقابت ها شد.
همچنین تیم های استقلال اهواز، راه آهن و ملوان بندر انزلی با قرار گرفتن در انتهای جدول رده بندی به لیگ دسته اول باشگاه های ایران سقوط کردند.
جدول رده بندی :
1 – استقلال خوزستان 57 امتیاز (تفاضل گل مثبت 19)‌
2- پرسپولیس 57 امتیاز (تفاضل گل مثبت 16)‌
3- استقلال تهران 52 امتیاز
4- تراکتورسازی 51 امتیاز
5- نفت تهران 49 امتیاز
6- ذوب آهن 46 امتیاز
7- صبای قم 42 امتیاز
8- سایپا 40 امتیاز
9- گسترش فولاد 39 امتیاز
10 – پدیده مشهد 39 امتیاز
11 – سپاهان اصفهان 38 امتیاز
12 – فولاد خوزستان 35 امتیاز
13 – سیاه جامگان 27 امتیاز
14 – ملوان انزلی 27 امتیاز
15 – راه آهن 25 امتیاز
16 – استقلال اهواز 13 امتیاز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار