معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران گفت:بیش از 21 هزار زائر مازندرانی به مراسم ارتحال امام (ره) اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۲۳۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 16 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، جواد بخشی در نشست ستاد ارتحال امام (ره) گفت: بیش از 21 هزار زائر مازندرانی به مراسم ارتحال امام (ره) اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: اعزام زائران از روز 13 خرداد آغاز و براساس برنامه‌ریزی انجام شده 23 کاروان از شهرستان‌های مازندران به مراسم ارتحال اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه پس از برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) زمینه بازگشت زائران نیز فراهم میشود، تصریح کرد: کمیته 13 گانه مازندران در این زمینه تشکیل شد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده اقدام‌های فرهنگی زائران از زمان حرکت در برنامه کاری قرار دارد.

واحدی در ارتباط با نحوه ثبت‌نام در کاروان‌های اعزامی به مرقد امام(ره) افزود: ثبت نام از طریق پایگاه‌های مقاومت در برنامه کاری قرار دارد و حوزه‌های مقاومت در این زمینه فعالیت‌شان را آغاز می‌کنند.

بخشی از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در محل اسکان زائران مازندرانی که یک شب زودتر به این مراسم اعزام میشوند خبر داد و اظهار کرد: در حوزه تغذیه و بهداشت نیز دغدغه‌های جدی مطرح است و کمیته بهداشت و درمان در این زمینه تشکیل شد.

وی افزود: زائران در زمان حضور در مرقد مطهر زیرپوشش بیمه مرکزی هستند.

علیرضا یونسیمعاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیزگفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند با همه ظرفیت در برگزاری مراسم باشکوه سالگرد ارتحال امام حاضر شوند.

وی با بیان اینکه این انقلاب، تنها انقلاب الهی و اسلامی در جهان است که با هدایت امام راحل و حضور تمامی مردم به نتیجه رسید، تصریح کرد: تلاش در این راستا وظیفه شرعی و سازمانی است و گام برداشتن در زمینه ترویج فرهنگ و برنامه‌های امام راحل بسیار مهم و از وظیفه تمامی مسئولان محسوب می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی برای انتقال مناسب مردم به مراسم ارتحال در دستور کار قرار گیرد، افزود: ممکن است در انتقال زائران مراسم امام راحل مشکلاتی وجود داشته باشد که باید مسئولان نسبت به شناسایی نقاط ضعف و رفع آن اقدام کنند.

یونسی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی و کیفیت‌بخشی به مراسم امام راحل نیز اقدام‌های موثری باید انجام شود، گفت: نسل امروزی نیاز دارد که بیشتر با فرهنگ و شخصیت امام راحل آشنا شود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه باید به فهم کامل از شخصیت امام راحل برسد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به مدیریت امام راحل دگرگونی اساسی در جهان ایجاد کرد و در سال‌های پایانی قرن بیستم منشا بسیاری از حرکت‌های نهضت‌های آزدای‌بخش جهان شد که رهبری در حال حاضر به درستی راه امام راحل را ادامه می‌دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار