کد خبر: ۲۳۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ 17 May 2016


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ تاکید ویژه‌ای دارند تا جشن‌های نیمه شعبان به دور از انحراف و خرافات برگزار شود.

حسین زودبین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن عید مبارک نیمه شعبان و سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج) برنامه‌های فرهنگی و مذهبی گسترده‌ای در سطح شهرستان ساوجبلاغ پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برای برگزاری هر چه بهتر جشن‌های عید نیمه شعبان، جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین ناطقی امام جمعه ساوجبلاغ و با حضور پالیزگیر فرماندار این شهرستان برگزار و طی آن طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نیمه شعبان مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ تصریح کرد: در این جلسه امام جمعه شهرستان تاکید ویژه‌ای داشت که جشن‌های عید نیمه شعبان باید مطابق با تعالیم مذهبی، احکام دین مبین اسلام و سیره ائمه اطهار (ع) برگزار شده و صرف اینکه ما برنامه‌ای را به نام ائمه (ع) برگزار کنیم، مجوزی برای انجام فعل حرام نیست.

زودبین گفت: این هشدار بسیار لازم و به جا بود، چراکه در گذشته شاهد بودیم که عده‌ای علیرغم اینکه نیت خیر داشتند و می‌خواستند میلاد با سعادت ائمه اطهار (ع) به ویژه میلاد منجی عالم بشریت را به صورت باشکوه جشن بگیرند، از انجام مراقبت‌های لازم غفلت کرده و این جشن‌ها تبدیل به مراسمی برای رقص و پایکوبی شده بود.

وی اظهار داشت: طبیعی است که در چنین شرایطی افراد سودجو و کسانی که افکار انحرافی و ضد دینی دارند سوء استفاده کرده و رفتارهایی را بر خلاف شأن مردم ولایی ما انجام می‌دهند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: بنابراین در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان مقرر گردید که جشن‌های مربوط به عید نیمه شعبان با حضور علمای دینی و نظارت دقیق آنها برگزار گردد و اداره ارشاد از هیچ تلاشی در زمینه تحقق این مهم فروگذاری نخواهد کرد.

زودبین در پایان گفت: طرح‌هایی نیز برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم در شهرستان ساوجبلاغ داریم که در جلسه شورای فرهنگ عمومی مصوب شده و به‌زودی اطلاع‌رسانی لازم در مورد آنها انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار