اداره کل استاندارد مازندران نسبت به غیر استاندارد بودن دستگاهها و وسایل بعضی از شهر بازی های استان هشدار داد و اعلام کرد که وسایل غیر استاندارد توقیف و جمع آوری می شود.
کد خبر: ۲۳۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 17 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد مازندران گفت که در بازرسی‌ هایی که هفته گذشته از چند شهر بازی و مراکز تفریحی استان صورت گرفت ، 35 وسیله بازی غیراستاندارد شناسایی و توقیف شد.

خدیجه شهمیزادی افزود : دستگاههای توقیف شده شامل کارتینگ ،کشتی صبا ، رالی کودک ،حلقه وحشت ، بانجی ، سازه بادی ، تاب کودک ، موتور چهار چرخ ، ماشین برقی ، هلی کوپتر کودک ، ترامپولین ، صندلی پرنده ، استخر توپ و قلعه بادی است.
وی با تاکید بر این که بازرسی‌ها و نظارت جدی بر استانداردسازی وسایل و تجهیزات شهربازی‌ها و مراکز تفریحی مازندران همچنان به صورت جدی ادامه دارد ، اظهار داشت : با توجه با نزدیک شدن ایام تابستان و تعطیلی مدارس ، برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان نظارت بر عملکرد بهره برداران و دستگاههای موجود در مراکز تفریحی افزایش می یابد.
معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد مازندران تعداد به وجود 57 شهر بازی در استان اشاره کرد و گفت که موسسه استاندارد در سه مرحله ساخت ، نصب و بهره برداری برای شهر بازی گواهی استاندارد صادر می کند.
وی افزود : با توجه به این که بیشتر وسایل و تجهیزات شهربازی های مازندران وارداتی است و از گذشته در محل نصب شده اند ، کارشناسان استاندارد نواقص و معایب وسایل و تجهیزات بازی را به صورت شفاهی و کتبی به مدیران شهر بازی اعلام می کنند و اگر نسبت به استاندارد سازی آن اقدام نکنند ، اعمال قانون می شوند.
این کارشناس استاندارد تاکید کرد : کارشناسان و بازرسان اداره کل استاندارد به دنبال ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای شهروندان هستند و به هیچ عنوان در نظر نداریم از تفریح و بازی کودکان و نوجوانان جلوگیری کنیم.
شهمیرزادی همچنین تامین ایمنی و سلامت استفاده کنندگان از وسایل بازی را از وظایف قطعی و مسلم مالکان و بهره‌برداران شهربازی‌ها دانست و گفت‌ : استاندارد به عنوان ناظر ، سیاست‌های پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از بروز هرگونه سانحه اتخاذ کرده است.
وی افزود : تا کنون گزارشی از تلفات جانی بر اثر استفاده از وسایل بازی غیر استاندارد در شهرهای بازی مازندران نداشته ایم. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار