کد خبر: ۲۳۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 18 May 2016


آغاز ثبت نام 30هزار دانش آموز پایه اول دبستان از اول خرداد ماه سال جاری


به گزارش تابناک لرستان به نقل ازخبرگزاری برنا لرستان ،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در اولین جلسه استانی ستاد ثبت نام از آغاز ثبت نام 30هزار دانش آموز پایه اول دبستان از اول خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت : ثبت‌نام دانش آموزان سایر پایه ها هم پس از پایان امتحانات آغاز می‌شود وتا ۳۱تیر ادامه دارد. وی تاکید کرد : مدارس دولتی عادی برای ثبت‌نام شرط معدل ویا آزمون ورودی ندارند

کریمی فر با توجه به نزدیک شدن زمان ثبت نام دانش آموزان، بر اجرای ضوابط و مقررات ثبت نام که رضایت دانش آموزان، خانواده‌ها و مسئولان را درپی خواهد داشت،‌ تأکید کرد و افزود : شایسته است با تدبیر و اهتمام کافی و به‌کارگیری همه‌ امکانات و سازوکارهای لازم ترتیبی اتخاذ شود تا در فرآیند ثبت نام مدیریت شود .

وی در ادامه بر اولویت یک‌نوبته بودن مدارس تاکید کرد و گفت : برای آرامش بیشتر دانش آموزان خانواده‌ها و مدیریت درست اوقات فراغت دانش آموزان ضروری است فضاهای آموزشی طوری مدیریت و ساماندهی شوند تا بتوان از زمان فراغت دانش آموزان برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش استفاده کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان بر این نکته تاکید کرد که ثبت نام از دانش‌آموزان میان‌پایه بدون نیاز به حضور خانواده‌ها و توسط مدیر مدرسه صورت خواهد گرفت و افزود : ثبت نام از هنرجویان هنرستان‌ها بدون لحاظ محدوده جغرافیایی و براساس ضوابط انجام خواهد شد.

کریمی فر به توسعه متوازن رشته های تحصیلی با توجه به نیاز جامعه و بازار کار اشاره کرد و گفت : باید تلاش شود تا دانش آموزان به سمت تحصیل در رشته های فنی حرفه ای ترغیب شوندو مهارت آموزی در کنار تحصیل در اولویت قرار گیرد .

وی ادامه داد : مسئولیت ثبت نام دانش آموزان به‌عهده‌ مدیران مدارس است وباید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا با حضور فعال مدیران و توجیه دقیق عوامل اجرایی مدارس، این فرآیند با رعایت کامل احترام به مراجعین و والدین دانش آموزان صورت پذیرد.

کریمی فر منبع اطلاعات تعداد دانش آموزان ثبت نامی را سامانه سناد اعلام کرد و افزود : ثبت نام تمام دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی صرفاً از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد) انجام خواهد شدو مدیران مدارس باید زمینه‌های لازم برای تحقق این موضوع مهیا کنند و از ثبت نام دستی دانش آموزان اجتناب کنند .

وی در ادامه به راه اندازی سامانه الکترونیکی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان هم اشاره کرد و گفت : تدابیر لازم در نظر گرفته شده تا سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاهها صورت گیرد

کریمی فر اضافه کرد : ثبت نام دانش آموزان تمام پایه‌های تحصیلی در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه، شرط معدل و ... صرفاً براساس محدوده جغرافیایی مدارس صورت می‌پذیرد و با مدیرانی که بدون توجه به دستورالعمل شرط معین کنند برخورد خواهد شد . وی هم چنین به اولویت های در نظر گرفته شده برای فرزندان فرهنگیان هم اشاره کرد و گفت : فرهنگیان بدون در نظر گرفتن هر گونه مخدودیتی می توانند فرزندان خود را در مدارس عادی دولتی و هیات امنایی ثبت نام کنند . وی دریافت هر گونه وجه نقد و چک را هنگام ثبت نام در تمام مدارس به جز پول کتب و بیمه ممنوع اعلام کرد و گفت : دریافت شهریه ثابت از فرزندان همکاران فرهنگی در مدارس شاهد، نمونه دولتی، هیات امنایی و استعدادهای درخشان ممنوع است کریمی فر خاطر نشان کرد : در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و لزوم اطلاع اولیا از وضعیت آموزشی و پرورشی مدارس ضرورت دارد ستاد مرکزی نظارت بر ثبت نام ادارات، در ایام هفته برای معرفی مدارس و پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان و والدین تا پایان ثبت نام حضوری فعال داشته باشد .

وی در ادامه به ورود 700دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاههای فرهنگیان در سال تحصیلی آینده به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : اولویت به کارگیری در مدارس علاوه بر معلمان رسمی ، دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاههای فرهنگیان است و چنانچه پس از سازماندهی نیروی جدیدی نیاز باشد از سایر نیروها استفاده خواهد شد .

کریمی فر ساماندهی بهینه نیروی انسانی را مهمترین چالش پیش روی آموزش و پرورش برشمرد و گفت : باید در قالب رعایت نرم و تراکم دانش آموزی ،تجمیع مدارس زیر نرم و اجرای طرح روستا مرکزی به ساماندهی بهینه نیروی انسانی کمک کرد .

وی در ادامه به عدم استمرار خدمت نیروهای بازنشسته اشاره کرد و گفت : نیروهایی که به سن بازنشستگی رسیده اند ، بازنشست می شوند و از وجود نیروهای جدید فارغ التحصیل در دانشگاههای فرهنگیان استفاده خواهد شد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار