مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با بیان اینکه انسان می‌تواند از هنر خود هم استفاده منفی کند و هم مثبت، گفت: انسان‌ها باید به سمتی حرکت کنند که از خلق آثار هنری برای تکامل انسانی بهره ببرند.
کد خبر: ۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴ 02 February 2015

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با بیان اینکه انسان می‌تواند از هنر خود هم استفاده منفی کند و هم مثبت، گفت: انسان‌ها باید به سمتی حرکت کنند که از خلق آثار هنری برای تکامل انسانی بهره ببرند.

به گزارش فارس ، بهروز کارخانه‌ای در آئین گشایش نمایشگاه و مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان دومین جشنواره ملی کاریکاتور کاسنی با عنوان «صلح و بشردوستی» با اشاره به برگزاری این جشنواره ارزشمند فرهنگی و هنری به میزبانی همدان، اظهار کرد: جای بسی خرسندی است که امروزه وقتی کلمه «بشردوستی» را در موتورهای جست‌وجوی فارسی شبکه‌های اینترنتی جستجو می‌کنیم، استان همدان نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه همدان، هم اکنون علاوه بر فرهنگ، فلسفه، عرفان و تاریخ از صفت بشردوستی نیز برخوردار شده، برگزاری دومین جشنواره ملی کاریکاتور با عنوان صلح و بشردوستی را پس از نخستین سمپوزیوم ملی بشردوستی، اقدامی در راستای معرفی هرچه بیشتر این صفت به جهانیان عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان در ادامه با بیان اینکه امروزه در جهان کمتر فردی را می‌بینیم که با هنر ارتباطی نداشته باشد، هنر را «هست کردن» از «نیست» برشمرد و این خلق کردن را یکی از برجسته‌ترین و بارزترین صفات الهی دانست.

وی با بیان اینکه انسان می‌تواند از هنر خود هم استفاده منفی کند و هم مثبت، افزود: ما انسان‌ها باید به سمتی حرکت کنیم که از خلق آثار هنری برای تکامل انسانی بهره ببریم.

کارخانه‌ای با اشاره به آثار مختلف هنری و به ویژه کاریکاتور، اظهار کرد: گاهی افرادی نادان با استفاده از ظرفیت موجود در کاریکاتور به فرهنگ، نژاد و مذهب دیگران حمله‌ور می‌شوند و با رذیل‌ترین نوع استفاده از هنر، صلح و بشردوستی را نشانه رفته و موجبات خشونت را فراهم می‌کنند.

وی در همین زمینه از بخش ویژه دومین جشنواره کاریکاتور با عنوان تکریم پیامبر صلح و دوستی سخن گفت و با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) آمده‌اند تا فکر و اندیشه را ارتقا دهند، افزود: از این رو است که معجزه ایشان «کتاب» است و در قرآن کریم به «قلم» سوگند یاد شده است.

وی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان در خاتمه با اشاره به اهداف سه‌گانه جمعیت هلال‌احمر و صلیب‌سرخ جهانی مبنی بر ارتقای سطح زندگی انسان‌ها با تأمین امنیت و سلامت در عین تکریم شخصیت آنها، اظهار کرد: باید نگرش ما به گونه‌ای باشد که بتوانیم صلح و صفا را در سراسر گیتی ترویج کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار