کد خبر: ۲۳۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ 21 May 2016
تابناک گیلان - نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار هکتار باغات چای در کشور به دلیل تغییر کاربری از چرخه تولید خارج شده است.


مهرداد لاهوتی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود : از مجموع 31 هزار هکتار باغ چای کشور 10 هزار هکتار به دلیل احداث ویلا و ... از دست رفته است.

وی همچنین به تشدید تغییر کاربری در مزارع برنج و باغات توت اشاره کرد و اظهار داشت : سه هزار هکتار مزارع برنج و چهار هزار هکتار باغ توت نیز از چرخه تولید خارج شد که ضربه جبران ناپذیری بر اقتصاد کشاورزی است.

**واردات بی رویه بلای جان صنعت ابرایشم ایران

این نماینده مجلس نهم ابریشم و نوغانداری را یک صنعت اشتغالزا در کشور دانست و گفت: این صنعت به دلیل واردات بی رویه و نابجا و همچنین بی تفاوتی مسئولان به خاک سیاه نشسته است.

وی در ادامه نیاز کشور به ابریشم را یک هزار تن دانست و افزود: با توجه به اینکه تمام این نیاز ( 1000 تن ابریشم) به همت نوغانداران و کشاورزان در داخل تامین می شد اما امروز کار بجای رسیده که فقط 100 تن ابریشم در کشور تولید می شود.

لاهوتی با اشاره به اینکه واردات بی رویه بلای جان صنعت ابرایشم ایران شده است، گفت: نوغانداری و تولید ابریشم با فرهنگ و آداب و رسوم مردم عجین شده است بنابراین می طلبد مسئولان برای نجات صنعت ابریشم از چنگال غول واردات بی رویه بیش از گذشته تلاش کنند.


**ابریشم نامرغوب وارد کشور می شود

وی در ادامه از اعلام نشدن بموقع نرخ تضمینی چای انتقاد کرد و افزود : متاسفانه دو ماه از زمان برداشت چای گذشته اما دولت هنوز نرخ قیمت تضمینی را اعلام نکرده است، بی تفاوتی تا کجا؟

مهرداد لاهوتی اذعان داشت : امسال با توجه به اینکه از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل ؛ مزین شده است مسئولان باید تمام هم و غم خود را در جهت حمایت از تولید بکاربندندو مانع واردات بی رویه و قاچاق به کشور شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد اقتصادی مجلس نهم اشاره کرد و گفت: در این مجلس قوانین خوبی در جهت رفع مشکلات اقتصادی، تولیدی و معیشتی به تصویب رسید که شاهد مثال این مطلب قانون رفع موانع تولید بود.

**قانون رفع موانع تولید اجرا شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای درست این قانون بسیاری از مشکلات و معضلات حوزه تولید رفع خواهد شد اما دولت تدبیر و امید تاکنون برای اجرای این قانون گام موثری برنداشته است. قانون رفع موانع تولید یک قانون جامع و کامل است باید از ظرفیت این قانون به درستی استفاده شود.

وی با اعلام اینکه از حیث قانونگذاری خلاء ای در کشور وجود ندارد ، اظهار داشت: مشکل اصلی در جامعه اقدام و عمل است که باید در این زمینه چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.

لاهوتی در ادامه با انتقاد از اینکه مجلس شورای اسلامی بیشتر به قانونگذاری پرداخته تا نظارت ، گفت : مجلس دهم بیشتر توان خود را در بخش نظارت بگذارد تا بخش قانونگذاری چون مشکل جامعه وضع قوانین جدید نیست.

** 25 میلیارد دلار قاچاق به کشور

وی همچنین به پدیده مخرب قاچاق در کشور اشاره کرد و یادآورشد: ایران سال گذشته 50 میلیارد دلار واردات، 49 میلیارد دلار صادرات و متاسفانه 25 میلیارد دلار قاچاق داشته است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم یادآورشد: این میزان قاچاق در برهه ای از زمان اتفاق می افتد که جهت گیری اصلی حاکمیت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار