مدیرعامل ستاد دیه استان تهران از آزادی ۸۴۹ نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد در سال ۹۳ خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 15 April 2015
به گزارش تسنیم،‌ مصطفی محمدی آزادی با بیان اینکه در سال گذشته به طور متوسط در هر ماه 70 نزدانی واجد شرایط با کمک خیرین و نیکوکاران از زندان آزاد شدند گفت: در فرآیند آزادی این 849 زندانی، اولیاء دم، طلبکاران و شاکیان خصوصی، حدود 200 میلیارد ریال گذشت رضایت‌مندانه داشتند.

مدیر عامل ستاد دیه استان تهران ادامه داد: ر سالی که گذشت این تعداد زندانی غیرعمد با بدهی معادل 89 میلیارد تومان از زندان‌های استان تهران آزاد شدند که 2 میلیارد از این اعتبار لازم را نیکوکاران تامین کردند.

محمدی‌آزادی اظهار کرد: همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن و سالروز میلاد حضرت زهرا(س) نیز سه زندانی آبرومند تحت حمایت این نهاد مردمی از زندان‌های استان با جمع بدهی 183 میلیون تومانی آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ زندانی زن محکوم به جرائم غیرعمدی در سطح زندانهای استان نداریم، خاطر نشان کرد: هر سه بانوی محکوم مالی تهرانی با تسهیلات 133 میلیون تومانی ستاد دیه و کمک 50 میلیونی خیرین از بند حبس رهایی یافتند.

محمدی با تقدیر از عملکرد بانک‌های عامل در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیان کرد: سال گذشته بانک‌ها با اعطای 81 میلیارد و 424 میلیون ریال وام به زندانیان زمینه آزادی آنان را فراهم ساختند.

وی جلب مشارکت‌های مردمی برای تسریع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را از مهمترین اولویت‌های ستاد دیه درسال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک‌های خیرین و گذشت رضایتمندانه شکات زمینه آزادی حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار