تابناک: رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: 700 دانش فنی توسط شرکت ها و موسسات دانش بنیان مستقر در این شهرک تجاری سازی شده است.
کد خبر: ۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹ 02 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مهدی کشمیری افزود: تا کنون بخش خصوصی دو هزار میلیارد ریال در اراضی این شهرک سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان آغاز کرد اظهار کرد: اکنون حدود 370 شرکت و موسسه دانش بنیان در این شهرک مستقر است.

رییس این مرکز علم و فناوری گفت: شکل گیری 45 واحد صنعتی مبتنی بر فناوری های شرکت های مستقر، اشتغال جمع کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و بسیاری از ارزش آفرینی های دیگر، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را به یک سازمان پیشرو و موثر در توسعه استان و کشور تبدیل کرده است.

وی نرخ موفقیت در این شهرک را بیش از 70 درصد خواند و افزود: در خارج از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان کمتر از 10 درصد احتمال این وجود دارد که یک فارغ التحصیل تبدیل به یک فعال اقتصادی موفق شود اما این نرخ موفقیت در شهرک بیش از 70 درصد است.

کشمیری با بیان اینکه بیش از پنج هزار نیروی انسانی متخصص و نوآور در شرکت های دانش بنیان خصوصی مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می کنند، عنوان کرد: در این شهرک هر فارغ التحصیل فن آفرین بطور متوسط می تواند برای 10 تا 15 نفر شغل ایجاد کند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: هزینه ایجاد هر شغل در شهرک حداکثر چهل میلیون تومان است که در مقایسه با آمارهای رسمی کشور کمتر از یک سوم هزینه ایجاد اشتغال معمول است.

وی اخذ جایزه سال 2010 بانک توسعه اسلامی در حوزه علوم و تکنولوژی و حمایت مالی بانک جهانی در توسعه مراکز رشد فناوری، استقرار مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، تحت نظر یونسکو (IRIS) در شهرک، کسب جایزه انجمن آسیایی پارک های علمی (ASPA Award) توسط هشت شرکت دانش بنیان را از دستاوردهای شهرک در حوزه روابط بین الملل دانست.

کشمیری، برگزاری 10 دوره جشنواره شیخ بهایی در کارآفرینی و فن آفرینی و برنامه ریزی برگزاری دوره یازدهم این جشنواره و نخستین المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی در اردیبهشت ماه سال آینده را از دیگر دستاوردهای این شهرک عنوان کرد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این شهرک را اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور خواند و گفت: این شهرک یکی از نقاط کانونی عزم جدی برای ایجاد و شکل گیری منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :