رئیس آزمایشگاه‌های اداره‌کل محیط زیست اصفهان:
تابناک: رئیس آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با توجه به وزش باد در مناطق مختلف استان اصفهان کیفیت هوای شهر اصفهان در وضعیت سالم قرار دارد.
کد خبر: ۲۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 16 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست اصفهان، بابک صادقیان با اشاره به اینکه آسمان اصفهان از شرایط گرد و غباری خارج شده، اظهار داشت: این شرایط با توجه به بارش‌های پراکنده باران به صورت رگباری و وزش باد در مناطق مختلف استان و شهر اصفهان حکم فرما شده است.

وی با بیان اینکه به طور معمول در این فصل شرایط گرد و غبار کمتر ایجاد می‌شود، افزود: وضعیت کیفیت هوای شهر اصفهان روز 3 شنبه 25 فروردین با میانگین 60 (AQI) در وضعیت سالم ثبت شده، که روز 2شنبه با میانگین 63 (AQI) بوده است.

رئیس آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد و ذرات معلق و ذرات کوچکتر از 10 میکرو متر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرو‌متر که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف بوده، در هوای اصفهان پائین و در شرایط استاندارد قرار دارد.

وی تصریح کرد: براساس پیش بینی‌‌های هواشناسی، وزش باد در مناطق مختلف استان اصفهان بوده، که به این وضعیت کمک کرده و گرد و غبار از ناحیه غرب و جنوب غرب کشور و از سمت کشورهای همسایه با وزش باد وارد هوای اصفهان شده بود.

بر‌اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از 50 تا صفر هوای خوب، 100 تا 51 هوای متوسط ، 150 تا 101 ناسالم برای گروه‌های حساس، 200 تا 151 ناسالم، 201تا 300 خیلی ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار