در فضای مجازی کنونی، عدم اعتماد خریدار به فروشنده، مانعی بسیار بزرگ و مهم، در رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۳۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ 30 May 2016
 با وجود اینکه چند سالی است که تجارت الکترونیک جای خود را بین مردم باز کرده ، اما هنوز خریداران نمی‌توانند با خیالی آسوده اقدام به خرید کالاهای مورد نیاز خود از طریق اینترنت کنند.

مهمترین عاملی که باعث عدم تمایل خریداران به خرید اینترنتی می‌شود این است که بعد از خرید و در صورت عدم رضایت از کالای خریداری شده به هر دلیلی، تضمینی برای بازگشت کالا به فروشگاه و استرداد وجه پرداختی توسط خریدار وجود ندارد.

با وجود قوانین وضع شده در باب "حمایت از حقوق مصرف کنندگان" که تمامی فروشگاه های اینترنتی نیز ملزم به اجرای آنها هستند، عملا مشاهده می‌شود که شرایط بازگشت کالا به فروشگاه‌ها بسیار سخت بوده و در بعضی موارد مانند کالاهای دیجیتالی‌، عملا غیر‌ممکن است. به همین دلیل مشتریان نیز نمی‌توانند از یکی از کوچکترین حقوق خود استفاده کنند‌.

در این میان فروشگاه‌های اینترنتی مختلف از سیاست‌های مجزا و متفاوتی استفاده کرده‌اند و هرکدام به نحوی سعی در بهبود این شرایط دارند؛ از بین آنها می‌توان به فروشگاه اینترنتی تازه تاسیس سورانو اشاره کرد که به تازگی اقدام به تصحیح سیاست بازگشت کالای خریداری شده، حتی در صورت استفاده‌شدن آن کالا کرده است.

محصولات فروشگاه اینترنتی سورانو بیشتر در حوزه دیجیتال است؛ البته محصولات دیگری مانند فرش و تابلو فرش‌های دستباف نفیس ایرانی با برند‌های نامدار مانند (رسام عرب‌زاده) نیز در این سایت مشاهده می‌شود و بخش‌ها و محصولات جدید و متنوع نیز هر روز در حال اضافه‌شدن هستند.

سورانو در حال حاضر سیاست بازگشت کالای خود را برای محصولات دیجیتال از جمله تلفن‌همراه و غیره، چه به صورت استفاده شده و چه به صورت استفاده نشده، اعمال می‌کند.

بعد از برگشت کالا و استرداد وجه به مشتری، کالاهای برگشتی در قسمت "کالاهای دست دوم" قرار می‌گیرند و مشتریان دیگر می‌توانند با مطالعه اطلاعات آن کالا از جمله مدت زمان مصرف شده توسط مشتری قبلی و سایر مشخصات، با قیمت پایین‌تر آن کالا را خریداری کنند.

سورانو بازه زمانی ۱۸۰ روزه را در سیاست برگشت خود اعلام کرده و برای مشتریانش این امکان را فراهم کرده که در هر زمانی که مایل بودند، محصول خریداری شده را به سورانو برگشت داده و تمام یا بخش عمده‌ای از پول خود را پس بگیرند.

وی اعلام کرد: این شرکت این پیام را به مشتریانش می‌دهد که دیگر نگران نباشید و به دنبال دلیلی برای برگشت کالای خود نباشید؛ با خیال راحت از محصول استفاده کنید زیرا سورانو، خریدار محصول خریداری شده توسط شما است.

می‌توان گفت که این نوع برگشت کالا در ایران و در حال حاضر کاملا منحصر به فرد و مختص فروشگاه اینترنتی سورانو است.

از دیگر خدمات فروشگاه اینترنتی سورانو، رایگان بودن ارسال کالا برای تهران و استراتژی‌های خرید ارزان از این وبسایت است که با نام‌های "سورپرایس" و "سورفریز" مطرح شده‌اند و مشتریان با شرکت در این طرح‌ها، کالا‌ها را با تخفیف بیشتری خریداری می‌کنند.

خدمات سورانو را می‌توان در کانال تلگرام این مجموعه به آدرس telegram.me/soorano دنبال کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار