معاون سازمان زیبا سازی در واکنش به انتقاد عضو شورای شهر:
تابناک تهران - دیروز رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در جلسه رسمی این شورا نسبت به برپایی طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر انتقاد کرد و آن را جزو وظایف وزارت ارشاد دانست اما مجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیبا سازی انتقاد او را وارد نمی داند.
کد خبر: ۲۳۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 30 May 2016
پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر دیروز در انتقاد از طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر گفت: «برپایی نگارخانه از وظایف وزارت ارشاد است و من پیشنهاد می دهم اگر این طرح خوب است چرا آن را ملی نمی کنند و فقط در تهران برگزار می شود؟ چطور می شود که در خیابان های شهر تهران که خود مشکلات فراوان دارد، این طرح خسارت آفرین به اجرا گذاشته می شود. اگر قرار است این نگارخانه هر ساله برپا شود چرا در دنیا به اجرا گذاشته نمی شود. 

مدتها است که کشورهای دیگر تبلیغ این نگارخانه را می کنند اما کسی این سوال را نمی پرسد که چرا خودشان چنین نگارخانه ای برپا نمی کنند، چرا آثار هنرمندان ایرانی در خیابان های رم و پاریس به نمایش در نمی آید.» 

مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیبا سازی که در واقع اصلی ترین مسئول پاسخگو در این مورد است انتقادهای سروری را وارد نمی داند و می گوید: «من احترام زیادی برای اعضای شورای شهر قائلم و حرف هایم به معنی جواب دادن به سخنان هیچ کس نیست اما باید بگویم که اقداماتی مانند طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر از دو جهت کاملا به شهرداری مربوط است یکی اینکه به هر حال بخشی از مدیریت شهر مربوط به فعالیت های هنری و فرهنگی ست و این موضوع به وضوح در شرح وظایف این نهاد آمده است. در واقع فعالیت فرهنگی فقط وظیفه وزارت ارشاد نیست. ثانیا مکان هایی که این آثار اکران شده اند کاملا در اختیار شهرداری ست و شهرداری تصمیم می گیرد که در این مناطق چه فعالیتی انجام شود.» 
او ادامه می دهد: «ما در فعالیت های فرهنگی که شامل نگارخانه ای به وسعت یک شهر هم می شود از کارنشاسان و متخصصان زیادی کمک گرفته ایم. این کمک نه فقط در زمینه های هنری که در زمینه های فرهنگی و جامعه شناسی هم بوده است یعنی اینطور نبوده که شهرداری بدون پشتوانه تخصصی دست به چنین اقدامی زده باشد. خوشبختانه هم استقبال خوبی از این طرح شده و بازخوردهای بسیار خوبی هم از مردم گرفته ایم.»

موسوی درباره اکران آثار خارجی هم می گوید: «نگارخانه ای به وسعت یک شهر مراحل گوناگونی دارد، اینطور نبوده که از همان ابتدا آثار هنرمندان خارجی به نمایش دربیاید بلکه در هر مرحله و بنابر برنامه ریزی ها و مشورت هایی که انجام می شود تصمیم می گیریم که چه آثاری به نمایش دربیایند. اساسا این طرح در مرحله اولیه قرار بود ده روز اجرا شود. به این صورت که تصمیم گرفتیم که ده روز تمام تابلوها، بنرها و... را که بسیاری از آنها کاربری تبلیغاتی و تجاری داشتند به کارهای فرهنگی و ارائه آثار هنری و فرهنگی اختصاص داشته باشد وقتی این اتفاق افتاد و بازخوردهای خوبی گرفتیم تصمیم بر این شد که این طرح در قالب های گوناگون ادامه پیدا کند.» 


 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار