مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:
تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در سال ۱۳۹۳ شمسی در حدود ۱۸۰ هزار گردشگر خارجی از استان اصفهان بازدید کردند که بر‌اساس آمار موجود در بین ملیت‌های مختلفی که از اصفهان بازدید کردند، گردشگران آلمانی رتبه نخست را کسب کردند.
کد خبر: ۲۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 16 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری در دیدار با هلکه بومر، رئیس کمیسیون گردشگری مجلس کشور آلمان اظهار داشت: اگرچه سفر شما به اصفهان یک روزه بوده، ولی امیدوار هستیم در همین مدت کوتاه توانسته باشید از بخش‌های مختلف تاریخی و گردشگری که نشان از عظمت اصفهان دارد، بازدید کنید.

وی افزود: استان اصفهان منطقه‌ای بزرگ و منحصربه‌فرد از نظر تاریخی و فرهنگی در قلب فلات مرکزی ایران به شمار می‌رود و من امیدوار هستم در فرصتی مناسب و با وقت بیشتری بتوانید از تمام مناطق این استان زیبا و تاریخی بازدید کرده، کما اینکه در سده‌های گذشته بسیاری از گردشگران و سیاحان اروپایی و به ویژه سیاحان آلمانی از اصفهان دیدار کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان به سفر هیئت آلمانی در سده یازدهم هجری قمری به ایران و اصفهان اشاره و بیان کرد: یکی از اعضای این هیئت سیاسی و تجاری با نام "‌آدام اولئاریوس‌" سفرنامه ارزشمندی از سفر این هیئت به ایران و به ویژه اصفهان به قلم تحریر در‌آورده که خود نشان‌دهندن پیونده‌های فرهنگی میان مردم ایران و آلمان بوده، و این در حالی است که از 4 سده پیش تاکنون مردم ایران آمادگی پذیرایی از گردشگران آلمانی را داشته و دارند.

وی تصریح کرد: در سال 1393 شمسی در طول سال 2014 میلادی در حدود 180 هزار گردشگر خارجی از استان اصفهان بازدید کردند که بر‌اساس آمار موجود در بین ملیت‌های مختلفی که از اصفهان بازدید کردند، گردشگران آلمانی رتبه نخست را کسب کردند.

اللهیاری گفت: دولت ایران و به ویژه سازمان میراث فرهنگی از فرصت‌های مناسب برای تبلیغ گردشگری ایران استفاده کرده، به‌گونه‌ای که امسال ایران و اصفهان حضور پررنگی در نمایشگاه گردشگری برلین داشته و ما حتی آمادگی شرکت در این نمایشگاه را قوی‌تر از گذشته در سال 2016 میلادی داریم.

وی به خواهرخواندگی اصفهان و فرایبورگ در آلمان اشاره و خاطرنشان کرد: در سفری که به فرایبورگ داشتم شباهت‌های زیادی میان تاریخ و فرهنگ و تمدن این شهر با اصفهان دریافتم‌، به ویژه در کانال‌های انتقال آب این شهر و مادی‌های اصفهان شباهت‌های زیادی وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار داشت: امیدوار هستیم این سفر سر‌آغاز توسعه هر چه بیشتر گردشگری میان ایران و آلمان شود.

وی افزود: اصفهان آماده پذیرایی از اصحاب رسانه و گارگزاران گردشگری کشور آلمان برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری اصفهان است.

تبادل اطلاعات و تجارب نقش مهمی در توسعه گردشگری ایران و آلمان ایفا کند

رئیس کمیسیون گردشگری مجلس آلمان در این دیدار بیان کرد: هدف ما از این سفر آشنایی هرچه بیشتر با جهان شرق بوده، بنابراین سفر‌مان را از حوزه خلیج فارس آغاز کرده و ابتدا تهران و سپس از اصفهان باشکوه بازدید کردیم.

هلکه بومر با اشاره به اینکه تمام شنیدنی‌های ما درباره شکوه و تمدن ایران به طور کامل درست بوده، تصریح کرد: آلمان در سال پذیرای 48 میلیون گردشگر خارجی بوده، بنابراین تبادل اطلاعات و تجارب می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری 2 کشور ایفا کند.

نماینده مجلس و عضو کمیسیون گردشگری مجلس آلمان به نقش تبلیغات اشاره کرد و گفت: متأسفانه مردم اروپا چندان از عظمت و شکوه فرهنگ و تمدن ایران و امنیت این کشور آگاه نیستند‌.

اوداهلن خاطرنشان کرد: هنگام سفر به ایران خانواده و دوستان من به شدت نگران امنیت من بودند، اما هنگامی که وارد ایران شدم ملاحظه کردم، امنیت کشور ایران حتی از برخی کشورهای اروپایی بیشتر است‌.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار