کد خبر: ۲۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 16 April 2015
مدیر جهاد کشاورزی قائم‌‌شهر گفت: این شهرستان به‌طور دقیق با تولید 42 هزار و 100 کلونی زنبور عسل و میانگین تولید عسل در هر کندو 10.2 کیلوگرم، سهم به سزایی در تولید این ماده خوراکی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، فرزین فرهادی بعدازظهر امروز در بازدید فرماندار این شهرستان از واحد کارآفرین تولید زنبور عسل در روستای برنجستانک این شهرستان با بیان اینکه سالانه 432 تن عسل در قائم‌شهر تولید می‌شود، اظهار کرد: به‌طور دقیق 42 هزار و 100 کلونی زنبور عسل تولید می‌شود که میانگین تولید عسل در هر کندو  10.2 کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‎شهر با اشاره به اینکه باید دوره آموزشی برای ترویج پرورش زنبورداری زنبورداران برای افزایش تولید عسل برگزار شود، افزود: عسل به‌دلیل فواید درمانی باید در سفره مردم قرار گیرد، پرورش‌دهنده‌های زنبور و تولید عسل باید از کلاس‌های آموزشی بهره‌مند شوند و باید در حوزه تکثیر و بسته‌بندی محصول عسل اقدامات لازم انجام شود.

فرماندار قائم‌شهر با بیان اینکه زنبور به تنهایی می‌تواند بهترین نگهبان برای حفظ محیط زیست  محسوب شود، و گسترش صنعت زنبورداری اشتغال‌زایی خوبی را ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال در جامعه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و وظیفه داریم از واحدهای تولیدی حمایت کنیم تا آنها با گسترش تولید، ایجاد اشتغال را در جامعه افزایش دهند.

مهدی محمدی یادآور شد: گسترش تولید عسل از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و با توجه به کیفیت تولید عسل در مازندران، می‌توانیم صادرات این محصول را نیز رونق دهیم.

علی حاجیان یکی از زنبورداران نمونه استانی ساکن روستای برنجستانک شهرستان قائم‌شهر نیز در این بازدید با اشاره به اینکه برای تولید و گسترش زنبورداری هرگز امکانات و تسهیلاتی اختصاص نیافت، گفت: اگر حمایت‌های لازم انجام گیرد، تولید عسل برای کشور ارزش اقتصادی مناسبی را ایجاد می‌کند.

وی که با تولید سالانه هر کندو، 23 کیلوگرم، رکورددار تولید عسل در قائم‌شهر است، می‌افزاید: با حمایت مسئولان و ایجاد امکانات مناسب تلاش می‌کنم عنوان زنبوردار نمونه کشوری را نیز از آن خود کنم.

به گزارش فارس، فرماندار قائم‌شهر همچنین در ادامه از مزرعه پرورش شترمرغ در این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات این مرکز آشنا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار