مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: با کمک و حمایت ستاد دیه و گذشت تعدادی از شاکیان از حقوق خود طی دو ماهه سال جاری تعداد 34 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان زنجان آزاد شدند.
کد خبر: ۲۳۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 01 June 2016
علاء الدین کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کل بدهی این زندانی ها مبلغی نزدیک به 10 میلیارد و 901 میلیون ریال بود که مبلغ دو میلیارد و 64 میلیون ریال از آن توسط شاکیان مورد بخشودگی و گذشت قرار گرفت.

وی اظهار داشت: همچنین با پیگیری های ستاد دیه استان و حمایت های اداره کل و معتمدان مبلغ سه میلیارد و 430 میلیون ریال جریمه این افراد به صورت بلاعوض پرداخت شد.

کریمی خاطرنشان کرد: از این مبلغ، آورده خود محکومین یک میلیارد و 490 میلیون ریال بوده و مبلغ سه میلیارد و 910 میلیون ریال نیز به صورت وام از طریق ستاد دیه برای آزادی این محکومین پرداخت شده است.

با کمک و حمایت ستاد دیه و گذشت تعدادی از شاکیان از حقوق خود طی سال قبل 193 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان زنجان آزاد شدند و نزدیک به 200 نفر از زندانیان این جرایم هنوز در ندامتگاه های استان به سر می برند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز با موافقت مقام معظم رهبری از استان زنجان تعداد 308 نفر مورد عفو قرار گرفتند که از این تعداد 124 نفر به کل آزاد و 184 نفر نیز مشمول تقلیل مجازات شدند.

وی با اشاره به تاثیر مراقبت های اداره کل بعد از خروج از ندامتگاه جهت احیای شرایط روحی و اجتماعی محکوم، ابراز داشت: فروردین و اردیبهشت سال جاری از افراد واجد شرایط 14نفر موفق به اخذ تسهیلات اشتغال شده اند که مبلغ آن نیز به طور میانگین 100 میلیون ریال بوده است.
کریمی نسبت به تشویق مردم جهت گسترش فرهنگ کمک به زندانیان بی بضاعت به خصوص در جرایم غیرعمد، توسط رسانه ها اشاره کرد و افزود: این نوع کمک ها می تواند به تحکیم بنیان خانواده کمک کند، چرا که سرپرستان خانوار، تعداد قابل توجهی از کل زندانیان جرایم غیرعمد را تشکیل می دهند.

کریمی با اشاره به نیاز مبرم جامعه برای فرهنگ سازی جهت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد توسط رسانه ها، گفت: کمک مردم و خیرین در این حوزه می تواند شرایط آزادی زندانی های جرایم غیرعمد را فراهم کند.

آمارها نشان می دهد جرایم خشن در استان زنجان طی سال 94 کاهش محسوسی نسبت به سال های ماقبل آن داشته است، به طوری که ورود جمعیت کیفری به ندامتگاه در این سال نسبت به سال 93کاهش 12 درصدی و جمعیت موجود در زندان نیز در همین مدت نسبت به سال ماقبل آن کاهش هفت درصدی داشته است.

بیش از 97 درصد از زندانیان در استان زنجان را آقایان و کمتر از سه درصد زندانیان را خانم ها تشکیل می دهند و محکومان مربوط به موادمخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان را شامل می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار