کد خبر: ۲۳۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵ 02 June 2016
تابناک گیلان - فرماندار بندرانزلی گفت: اعتبارات استانی و شهرستانی پاسخگوی احیای تالاب انزلی نیست و نباید به زمانی برسیم که افسوس برای ما باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، عبدالصمد صفرنژاد عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی به دلیل مشکلات مالی در سال 94 در کشور اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال 75 درصد در اختصاص اعتبارات رشد داشتیم و این امر نشان‌ می‌دهد حرکت‌های جهشی خوبی در حال انجام است.

وی به طرح آزادسازی ساحل در بندر انزلی اشاره کرد و افزود: طرح مذکور با استقبال خوب مردم مواجه شده و قدردان شهروندان هستیم.

فرماندار بندر انزلی با بیان اینکه در کوتاه‌ترین زمان توانستیم ساحل این شهرستان را ساماندهی کنیم، تصریح کرد: ساماندهی ساحل با کمترین هزینه انجام شده است.

صفرنژاد، فرا رسیدن تعطیلات را سبب تعطیلی موقت اجرای طرح ساماندهی ساحل در بندر انزلی خواند و بیان کرد: هنوز تا رسیدن به نتیجه نهایی فاصله داریم و تاکنون توانستیم سازه‌های سبک در ساحل را ساماندهی کنیم.

وی به کاهش آمار غرق‌شدگان در سال 94 نسبت به سال ماقبل آن اشاره کرد و گفت: سال گذشته تعداد هشت نفر غرق‌شدگان نسبت به سال 93 در بندر انزلی کمتر بود ضمن اینکه افراد غرق شده در خارج از طرح‌های سالم‌سازی و آنها که در آب سکته کردند شامل این آمار نمی‌شود.

فرماندار بندر انزلی با اشاره به اینکه وظیفه دستگاه‌های اجرایی نظارت و هدایت است، خاطرنشان کرد: دولت وظیفه مذکور را به عهده فرمانداری‌ها گذاشته است.

صفرنژاد به استفاده از 198 نفر نجات غریق در نقاط کور و خطرآفرین ساحل بندر انزلی در سال 94 اشاره کرد و یادآور شد: سال 93 وظیفه مذکور به عهده جمعیت هلال‌احمر بود و سال گذشته این مسؤولیت به عهده اداره ورزش و جوانان گذاشته شد.

وی با بیان اینکه 48 کیلومتر ساحل در بندر انزلی وجود دارد، اظهار کرد: انزلی دارای شرایط ویژه‌ای است و امکان شنا در 27 کیلومتر از ساحل این شهرستان وجود دارد.

فرماندار بندر انزلی بیشتر غرق‌شدگان را غیر شمالی و غیر گیلانی عنوان کرد و افزود: بیشتر گردشگران از شرایط ویژه دریای خزر مطلع نیستند.

* مطالبات نجات غریق‌ها پرداخت نشده است

صفرنژاد با اشاره به اینکه مطالبات نجات غریق‌ها در سال 94 هنوز پرداخت نشده است، بیان کرد: پیگیری‌ها برای پرداخت حقوق نجات غریق‌ها در حال انجام است.

وی به افتتاح 94 پروژه در هفته دولت سال 94 در بندر انزلی اشاره کرد و افزود: دهه فجر سال گذشته تعداد 120 پروژه با 170 میلیارد تومان اعتبار در بندر انزلی افتتاح شده است.

فرماندار بندر انزلی خواستار افزایش اعتبارات اجرای طرح‌های عمرانی در این شهرستان شد و تصریح کرد: افزایش اعتبارات موجب می‌شود طرح‌های عمرانی زودتر به بهره‌برداری برسد.

صفرنژاد به اختصاص اعتبارات طبق شاخص‌های استانی به شهرستان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: اعتبارات استانی و شهرستانی پاسخگوی احیای تالاب انزلی نیست و نباید به زمانی برسیم که افسوس برای ما باقی بماند.

وی با بیان اینکه ستاد زیباسازی بندر انزلی سال گذشته تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: ستاد مذکور در حیطه اختیارات شهرداری بندر انزلی است و با اعلام آمادگی شهرداری می‌توانیم ستاد زیباسازی را عملیاتی و اجرایی کنیم.

فرماندار بندر انزلی بر نقاشی دیواری با احادیثی از پیامبر اکرم (ص) و تصویر شهدا تأکید کرد و افزود: یکپارچه کردن کرکره مغازه‌ها نیازمند پروسه زمانی است.

صفرنژاد با اشاره به اینکه مردم انزلی در انتخابات تصویر خوبی از این شهرستان به‌جا گذاشتند، اظهار کرد: تمام اقدام‌ها طبق قانون انجام شده است و تمام دستگاه‌ها و جریان‌ها به قانون تمکین کردند.

وی به اجرای طرح احیای تالاب انزلی از منطقه «سلکه» در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ماه‌های آینده احیای تالاب همزمان از طرف صومعه‌سرا آغاز می‌شود.

فرماندار انزلی، لایروبی و نی‌زدایی به منظور اجرای طرح‌های بزرگ گردشگری در تالاب انزلی را تاثیرگذار دانست.

صفرنژاد در پایان بر حضور تمام روسای اداره‌ها در جلسه‌های فرمانداری انزلی تأکید کرد و یادآور شد: اجرای تمام مصوبات فرمانداری از وظایف روسای اداره‌های بندر انزلی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار