دکتر احمدی نژاد به جلسه نیامد!
درحالیکه دکتر احمدی نژاد چند روزیست در مشهد است اما نشست حامیان او در غیاب خودش و با سخنرانی مهندس ثمره هاشمی برپا شد و برغم قرار قبلی و هماهنگ با چهار استان دیگر کشور قرار بر رای‌گیری برای تعیین منتخبان ساماندهی تشکلی برای بسط گفتمان انقلاب اسلامی بود که محقق نشد.
کد خبر: ۲۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 17 April 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، مهندس مجتبی ثمره هاشمی مشاور و دستیار ارشد رئیس جمهور سابق کشورمان در این جمع متشکل از تعدادی از فعالان فرهنگی و سیاسی مشهد به تشریح مبانی انقلاب اسلامی و گفتمان مهدویت پرداخت.
وی با اشاره به نام گذاری شعار امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر همدلی و همزبانی بین دولت و ملت گفت: این فضای همدلی باید بین نیروها و جریان های درونی گفتمان انقلاب نیز برای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی شکل گیرد.
ثمره هاشمی با اشاره به مساله انرژی هسته ای افزود: بحث انرژی هسته ای الان برای کشور فارغ از یک دانش علمی، مرتبط با عزت و استقلال کشور است و امروز موضوع هسته ای نخستین سنگر مقاومت برای منافع ملی ایران است.
وی با تاکید بر ضرورت بسط و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی تصریح کرد : حامیان این گفتمان باید با وحدت و همدلی این گفتمان را صادر کنند.
وی افزود : توحیدمحوری و عدالت خواهی مهمترین ویژگیهای این گفتمان است که از امامان معصوم به دست ما رسیده و باید در جهت گسترش آن تلاش کرد.
مشاور ارشد رییس جمهور سابق ، خبر مربوط به حضور احمدی نژاد در این جلسه را به شدت تکذیب کرد و خاطر نشان کرد :  قرار نبوده دکتر احمدی نژاد بیایند و ما هیچ برنامه ای برای انتخابات نداریم و این جلسه هم انتخاباتی نیست.
وی همچنین بزرگترین خیر و معروف را حکومت اسلامی دانست.
به گفته یکی از حاضران این نشست، در این جلسه تعدادی از اعضای مجموعه یاران انقلاب ، حامیان جوان دولت اسلامی و جمعیت ایثارگران، کانون بصیرت و برخی گروههای دانشجویی و حامیان دولت اسلامی حاضر بودند و برخی از گروههای حامی احمدی نژاد در انتخابات و دوران ابتدای ریاست جمهوریش که اواخر دولت دهم گرایش به مجموعه پایداری پیدا کردند امروز هم نیامدند و برخی تشکلها هم نیروهای جوانشان را فرستاده اند که البته رویش محسوب می شود.
وی توضیح داد: در این جلسه قرار بود تا برای جذب بیشتر افراد به گفتمان انقلاب برنامه ریزی شود و با برگزاری انتخاباتف مکانیسم و راهکارهای دعوت از علاقمندان به گفتمان ولایت و عدالت مشخص شود.
جالب اینکه گویا برخی گروههای اصیل حامی دکتر احمدی نژاد کلا بیخبر بوده  و یا برخی خیلی دیر مطلع شدند ضمن اینکه همزمان تجمعی در مقابل کنسولگری عربستان توسط نیروهای حزب الله مشهد دایر بود.
یکی دیگر از اعضای حاضر در این آیین نیز به تابناک گفت : مهندس ثمره هاشمی بنا بر برنامه قبلی بارها میخواست که رای گیری انجام شود و اسامی چند نفر هم بر تخته نوشته شد که شاید فشارهایی بر ایشان بود که مانع از این انتخابات شد و بوی سهم خواهی از سوی برخی انحصارطلبان که پیشتر هم سعی در مصادره احمدی نژاد داشتند به مشام می‌رسید.
جالب اینکه تعدادی از اسامی مطرح و نام این اعضا توسط مهندس ثمره هم یادداشت شد اما با هیاهو و خاموش کردن برق سالن و کارشکنی اجازه داده نشد تا رای گیری کامل شود.
این گزارش حاکیست برگزاری این نشست در منزل و دفتر فرهنگی یکی از روحانیون خوش نام مشهدی در چهارراه زرینه برگزار شد درحالیکه تاکید خود دکتر احمدی نژاد بر فراگیر بودن جلسه و دعوت از طیفهای مختلف طرفداران گفتمان انقلاب اسلامی و تمهید رویکرد فرهنگی بوده و همزمان برنامه ریزی این نشست و تشکیل شورا در پنج استان کشور انجام شده بود که فقط در خراسان رضوی انتخابات محقق نشده است.

گویا برخی طیفهای حامی دولتهای نهم و دهم برای این جلسه به کلی دعوت نشده بودند و شیوه دعوت و عدم رای گیری و تصمیم گیری نهایی منجر به ناراحتی تعدادی از حاضران گردیده است ضمن اینکه بنا بر شنیده ها تعدادی از اعضای منتسب به بسیج دانشجویی هم در جلسه حاضر بودند.
همچنین ظاهرا سفر رییس جمهور سابق به مشهد از روز چهارشنبه تا امشب (جمعه شب ) برای زیارت حضرت رضا (ع) و به صورت خانوادگی بوده است.
شایان ذکر است گویا تعدادی از حاضران این جلسه در عصر پنجشنبه دیروز که از ترکیب حاضران ناراضی بودند در پی برگزاری جلسه ای دیگر و تشکیل شورایی خاص و با ترکیبی دلخواه هستند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار