امام جمعه خلخال گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) یک حقیقت زنده در تاریخ انقلاب اسلامی و کشور است.
کد خبر: ۲۴۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 03 June 2016

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام امیر رشتبری روز جمعه در آیین گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) در مصلای آیت الله خامنه ای خلخال افزود: حضرت امام خمینی (ره) با ایجاد تحولات تاریخی بزرگ بنیانگذار همدلی و همزبانی شد و با روش جهادی ، تفکری عالمانه و عزم معنوی که داشت با سلطنت شاهنشاهی که در راس آن آمریکا بود به مبارزه برخاست و با روشنگری و معنویت بخشیدن به انقلاب اسلامی موفق شد به تاریخ روحی دوباره بدهد.
او اظهار کرد: اندیشه و افکار امام راحل میراث ماندگار است که می توان با ارج نهادن به آن به حیات این انقلاب نیرویی دوباره داد و شهدای هشت سال دفاع مقدس پایه های این نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که ارج نهادن به آنها سبب انتقال فرهنگ معنوی به نسل های بعدی می‌شود.
وی گفت: انتقال صحیح مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس در شکل گیری یک جامعه تاثیرگذار بوده و فرهنگ دفاع مقدس به تقویت انگیزه های معنوی در جامعه نقش بسزایی دارد و امام راحل یک شخصیت منحصر به فرد با نگاه ژرف کاوانه که داشت شهدا را با عزت نفس پرورش داد که رمز ماندگاری و حیات این نظام شد.
در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت 14 خرداد و شهدای 15 خرداد و 118 شهید والامقام سه ماهه اول خلخال با حضور قشرهای مختلف مردم و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد مداحی شده و شرکت کنندگان یاد امام راحل و شهدا را گرامی داشتند.
شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار