امام جمعه نمین از سکوت مجامع بین المللی در قبال حمله سعودی ها به یمن انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 17 April 2015

  به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام علی رحیمی در جمع نمازگزاران این شهر افزود: سازمان ملل که برای دفاع از حقوق ملت ها تشکیل شده با کمال تاسف و تعجب به جای محکوم کردن حمله نظامی عربستان به مردم ستمدیده یمن ، انقلابیون یمن را محکوم می کند.

وی گفت: با این روندی که این سازمان در پیش گرفته دنیا هر روز نسبت به گذشته رو به انحطاط خواهد رفت.

او احیای منافع و موقعیت از دست رفته آل سعود در منطقه ، ایجاد دوگانگی سیاسی برای بر هم زدن انسجام داخلی یمن ، ایجاد ناامنی اجتماعی در یمن ، فضا سازی برای تقویت حضور گروهک هایی همانند داعش در این کشور ، مرعوب کردن مردم یمن و ممانعت از مقاومت و پایداری آنها در برابر استکبار را از مهم ترین اهداف حمله سعودی ها به یمن ذکر کرد.

حجت الاسلام رحیمی همچنین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه این حملات اظهار کرد: سعودی ها تاکنون نتوانسته اند به هیچ یک از اهداف خود در حمله به یمن دست یابند و به زودی پوزه شان به خاک مالیده خواهد شد.

امام جمعه نمین گفت: قیام مردم یمن برای احقاق حقشان که می توانست منجر به به دست آوردن حکومت و به خطر اقتادن منافع آل سعود و آمریکا در این کشور شود ، عربستان را بر آن داشت تا به این کشور حمله نظامی انجام دهد.

او افزود: اگر کشورهای دیگر همانند افغانستان و پاکستان و مصر که آل سعود قصد تطمیع آنها برای همکاری در حمله به یمن را دارد با عربستان همکاری نکنند ، آل سعود به خاطر شکست های سختی که پیش از این از حوثی ها متحمل شده به تنهایی قادر به حمله زمینی به یمن نخواهد بود.

شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار