تحقیقات انجام شده برای بررسی اثر ریز جلبک "کلرلا ولگاریس" بر روی جوانه زنی بذر شنبلیله در دو شرایط نور و تاریکی توسط استاد درس خوان از اساتید مدعو گروه زیست شناسی دانشگاه پیام نور خمیر و دانشجویان گروه زیست پیام نور در آزمایشگاه این دانشگاه صورت گرفت.
کد خبر: ۲۴۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 06 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، یکی از اساتید دانشگاه پیام نور بندر خمیر هدف از انجام این پژوهش، استفاده از ریز جلبک ولگاریس به عنوان کود زیستی برای گیاه شنبلیله دانست و عنوان کرد: در این پژوهش نتیجه گرفته شد که ریز جلبک کلرلا ولگاریس درصد جوانه زنی را بر روی گیاه شنبلیله افزایش داده است.
 
درس خوان ، هدف از انجام این پژوهش، استفاده از ریز جلبک ولگاریس به عنوان کود زیستی برای گیاه شنبلیله دانست و افزود: در این پژوهش نتیجه گرفته شد که ریز جلبک کلرلا ولگاریس درصد جوانه زنی را بر روی گیاه شنبلیله افزایش داده است.
 
درس خوان تصریح کرد: ریز جلبک مورد آزمایش تاثیری در فرایند سرعت جوانه زنی نسبت به نمونه شاهد مشاهده نگردید. نمونه هایی که در روشنایی قرار داده بودند درصد جوانه زنی و سرعت جوانه زنی نسبت به نمونه موجود در تاریکی افزایش داده است.
 
عضو اساتید مدعو دانشگاه پیام نور بندر خمیر اظهار کرد: تغییراتی در وزن تر، ریشه، ساقه و برگ در نمونه ای که با جلبک، تیمار شده بودند نسبت به نمونه شاهد مشاهده گردید که وزن تر در نمونه تیمار شده با جلبک نسبت به نمونه شاهد افزایش نشان داد.
 
در پایان درس خوان نسبت به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور می بایست پروژه های تحقیقاتی خود را به سمت تولید محصول هدفمند در راستای تحقق شعار سال پیش ببرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار