امروزه در صنعت توریسم، شهربازی‌ها و پارک‌ها از عوامل مهم جذب توریست در کشورهای دنیا محسوب می‌شوند. این در حالی است که آگاهی‌رسانی در زمینه ایجاد کیفیت بالاتر این اماکن باید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد، آن هم به این دلیل که هر از چند گاهی شاهد بروز حوادث در شهربازی ها و اماکن تفریحی کشور هستیم که برای آن موج خبری محدود ایجاد می شود، اما بعد از گذشت مدتی حادثه مذکور فراموش می شود.
کد خبر: ۲۴۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 07 June 2016
تابناک فارس به نقل از آرمان:تاکنون اتفاقات خطرناک فراوانی در سراسر کشور رخ داده است، برای مثال دو سال پیش بود که سقوط ترن هوایی در پارک ارم تهران به تیتر اخبار تبدیل شد و آن حادثه نقص عضو سه دختر جوان را به همراه داشت و همین چند روز پیش دختری پنج ساله در شهربازی در تهران جان خود را از دست داد. بروز چنین اتفاقاتی نه تنها در تهران بلکه در بسیاری از شهرهای کشور به وضوح مشاهده می شود.

حادثه دلخراش در «لوناپارک» شیراز

در مرداد ۹۲ به دلیل پاره شدن كابل سیم بكسل حایل، یكی از دو صندلی دستگاه سقوط آزاد كه دو سرنشین داشت در حالی به شدت با زمین برخورد كرد كه ترمز‌های اضطراری هم عمل نكرده بودند. دو شهروند ۱۶ و ۱۷ ساله شیرازی بر اثر سقوط دستگاه بازی «جامپینگ» در «لوناپارک» شیراز از ناحیه کمر دچار آسیب‌ شدند.

۲۵ شهربازی استان فارس مشکل ایمنی دارند


به دنبال بروز حادثه در لوناپارک شیراز، سرپرست بخش فلزی و ساختمانی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس توضیح داد: بازرسی از ۲۵ شهربازی استان فارس انجام شده و متاسفانه همگی مشکل ایمنی دارند؛ در حال انجام مناسبات برای توقیف و پلمپ وسایل این شهربازی‌ها هستیم.

فرنگیس فرشادی افزود: در باره حوادث شهربازی‌ و پارک‌های بازی، باید علت را مشخص کرد؛ عیوبی که از نظر ایمنی ممکن است باعث حادثه شود، مد نظر اداره استاندارد قرار دارد، اما گاهی ممکن است سهل انگاری فردی یا انجام حرکات خطرآفرین باعث بروز حادثه شده باشد. او با بیان اینکه شهربازی، پارک بازی، زمین بازی و تجهیزات بازی مشمول استانداردهای اجباری است، ادامه داد: اداره کل استاندارد استان فارس برای همه شهرداری‌های استان فارس نامه نوشت تا پارک‌ها و شهرهای بازی و تجهیزات موجود در آنها را برای بررسی امنیت دستگاه‌ها و فضا به این اداره کل معرفی کنند، اما هیچ پاسخ درستی تاکنون دریافت نشده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شیراز، کمتر از ۱۰ درصد پارک‌های بازی استاندارد هستند. او خاطرنشان کرد: اداره استاندارد به تنهایی نمی‌تواند مشکلات پارک‌ها و شهربازی‌های استان فارس را حل کند و نیاز به همت و تلاش همگانی دارد. فرشادی اظهار کرد: شهرداری‌ها باید بهره‌بردار هر دستگاه را به اداره استاندارد معرفی کنند تا عیوب فنی و روش‌های رفع ایراد را به هر بهره‌بردار اعلام کنند و نتایج رفع عیوب را نیز بررسی نمایند.

سرپرست بخش فلزی و ساختمانی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس ادامه داد: بررسی‌ها و بازرسی‌ها نشان می‌دهد که باید در انتظار حادثه‌های خطرناک و دلخراش در پارک‌ها و شهرهای بازی این استان باشیم. به گزارش ایسنا، او با اشاره به حادثه لوناپارک شیراز گفت: بازرسی از این شهربازی قبلا انجام شده و اعلام کردیم که چندین دستگاه از جمله «چرخ و فلک» و «جامپینگ» این شهربازی فاقد استاندارد و ایمنی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار