کد خبر: ۲۴۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 07 June 2016
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر از افزایش پاسگاه‌های محیط‎بانی پناهگاه حیات وحش میانکاله به 6 واحد خبر داد.

تابناک مازندران/ زمان رضااحمدی گفت: در هفته محیط زیست، همانند سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی داریم که در بخش‌های علمی و فرهنگی است.

وی از افتتاح پاسگاه شهید شاهکوه‌محله‌ای (رئیس سابق اداره محیط زیست بهشهر) در میانکاله خبر داد و افزود: این پاسگاه در ضلع جنوبی خلیج میانکاله قرار داشته که از سمت بهشهر در منطقه موسوم به دریای چهارفصل واقع است و پنج‌شنبه هفته جاری نیز افتتاح می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: با افتتاح این پروژه، تعداد پاسگاه‌های محیط‌بانی پناهگاه حیات وحش میانکاله به 6 واحد افزایش می‎یابد.

وی از نشست با ذی‌نفعان پناهگاه حیات وحش میانکاله اعم از دامداران و صیادان خبر داد و اظهار کرد: این نشست‎ها هر ساله برگزار می‎شود و یکی از مهم‌ترین نتایج آن، مشارکت ذی‌نفعان در طرح‌های حفاظت از ذخیره‌گاه زیست‌کره و جلوگیری از فعالیت‌های افراد سودجو و متخلف است.

رضااحمدی ادامه داد: با حضور سازمان‎های مردم‌نهاد میانکاله و زاغمرز و دوستداران طبیعت، برنامه پاکسازی میانکاله نیز در پایان هفته جاری برگزار می‌شود.

مسؤول آموزش اداره حفاظت محیط زیست بهشهر نیز به فارس بیان کرد: صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهشهر، همایش زیست‎محیطی با هدف آشنایی شهروندان به‎ویژه نوجوانان با مخاطرات زیست‎محیطی و ضرورت حفاظت از محیط زیست برای حیات امروز و فردای بشر، انجام شد و مورد توجه قرار گرفت.

علی ابوطالبی اضافه کرد: روز جمعه هفته جاری نیز همایش مقاله‌خوانی و هم‌اندیشی زیست‎محیطی را در مرکز آموزش میانکاله (پاسگاه محیط‌بانی قدیم) داریم.

وی در پایان گفت: برنامه پاکسازی از ساحل و بازدید از تالاب بین‎المللی میانکاله نیز برنامه‎ریزی شده که در این راستا از گروه‎های حامیان حیوانات و همیاران طبیعت دعوت شده است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار