معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: به دلیل ممنوعیت واردات سیمان توسط کشور عراق هم اکنون سیمان کارخانه ایلام به سراسر کشور صادر می شود.
کد خبر: ۲۴۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 09 June 2016
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: به دلیل ممنوعیت واردات سیمان توسط کشور عراق هم اکنون  سیمان کارخانه ایلام به سراسر کشور صادر می شود.

به گزارش تابناک ایلام؛رضا محمد رحیمی افزود: کارخانه سیمان ایلام دارای 2 خط تولید است که خط اول آن سالانه 600 هزار تن وخط دوم آن نیز در سال یک میلیون تن سیمان تولید می کند.

وی تاکید کرد: فرایند تولید سیمان ابتدا شامل کلینکر (یکی از مواد اولیه تولید سیمان) است و سپس تولید نهایی سیمان شکل می گیرد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اضافه کرد: با توجه به اینکه ظرفیت تولید کلینکر سیمان کشور بالا است سال گذشته یک مقدار انباشت کلینکر نیز مازاد وجود داشت.

محمد رحیمی یادآور شد: در صورتی که میزان تولید کلینکر بالا باشد فعالیت کوره تا زمانی که دوباره به این ماده نیاز باشد متوقف می شود و این به معنای توقف تولید سیمان نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر 2 فاز کارخانه سیمان ایلام در خط تولید هستند افزود: با توجه به اینکه بیشترین تولید سیمان ایلام به کشور عراق صادر می شد به دلیل ممنوعیت واردات سیمان توسط کشور عراق هم اکنون این سیمان به سراسر کشور صادر می شود.

وی افزود: رایزنی هایی در این خصوص توسط مسئولان ذیربط برای صادرات مجدد سیمان به کشور عراق انجام شده که امیدواریم بزودی این اقدام عملیاتی شود.

مهمترین بازار صادرات سیمان ایلام کشور عراق است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار