کد خبر: ۲۴۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 08 June 2016
مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: 10 مورد قلع و قمع ساخت وساز غیرمجاز در 5 هزار و 690 متر از اراضی زراعی و باغی منطقه گتاب بابل با حکم قضایی انجام شده است.

تابناک مازندران/ سیداحمد طاهری اظهار کرد: با حکم قضایی 10 مورد قلع و قمع ساخت‌وساز غیرمجاز در 5 هزار و 690 متر از اراضی زراعی و باغی منطقه گتاب بابل انجام شد.

وی از تجهیز 2 هزار و 482 هکتار از اراضی باغی شهرستان بابل به سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد و افزود: طرح سیستم آبیاری تحت فشار امسال در 27 هکتار عملیاتی شد که با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به اینکه 85 درصد هزینه اجرایی این طرح به صورت بلاعوض از سوی دولت پرداخت می‌شود، تصریح کرد: اعتبار این طرح بالغ بر یک‌میلیارد و 890 میلیون ریال است.

این مسؤول گفت: صرفه‌جویی در میزان آب و هزینه، عملیات زراعی آسان‌تر، افزایش محصول در واحد سطح در مقایسه با آبیاری سنتی، عدم نیاز به تسطیح اراضی در این روش، کاهش علف‌های هرز در مزرعه و امکان استفاده از سیستم برای مبارزه با آن‌ها، افزایش کیفیت محصول و افزایش درآمد کشاورزان و... از مهم‌ترین مزایای روش نوین آبیاری است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار