معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس، با اشاره به اینکه، داشته های فرهنگی فارس متناسب و هم وزن آثار فرهنگی ثبت شده نیست گفت: ثبت جهانی یادمان های تاریخی این استان نیازمند پیگیری مجدانه است.
کد خبر: ۲۴۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 09 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: شاپور رستمی، پنجشنبه در جلسه شهر خلاق ادبی در شیراز افزود: در زمینه ثبت یادمان های تاریخی و فرهنگی استان فارس باید به شکل ستادی وارد عمل شویم و تمام دستگاه های مرتبط با این موضوع هم به طور جدی وارد عمل شده و فعالیت کنند.
وی، شیراز را نگین درخشان فرهنگ و تمدن ایران زمین دانست و بیان داشت: این شهر وارث تمدن اقلیم پارس و نشانه ای از هویت باستانی و سهم بسیار ارزشمند ایران در تمدن و فرهنگ جهان است.
او اظهار کرد: نام شیراز برای هر شنونده ای در هر کجای جهان تداعی کننده نام حافظ، سعدی، ملاصدرا، خواجو و بزرگان و تاثیرگذاران عرصه ادب، سخن، دانش، تمدن و فرهنگ است.
وی ادامه داد: برای توسعه صنعت گردشگری، ظرفیت های فرهنگی و تاریخی شیراز باید به شیوه های گوناگون مدنظر قرار داده شود و در این میان شهرداری می تواند نقش مهمی ایفا کند.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: برای انتخاب شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی، شهرداری این شهر باید به عنوان متولی و محور اصلی کار، تمام اطلاعات، آمار، مستندات و اسناد تاریخی و فرهنگی را جمع آوری کرده و به سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ارائه دهد.
رستمی ادامه داد: دانشگاه شیراز هم به عنوان یک شاخص در حوزه مباحث علمی و تخصصی، باید وارد عمل شود و با ارائه طرح ها و راهکارهای مناسب در زمینه معرفی شهر شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی، نقش محوری خود را به شکل مطلوب ایفا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار