روی دکه چهارباغ؛
تابناک: با توجه به افزایش مشکلات و چالش‌های اجتماعی در حوزه سلامت روان افراد جامعه دچار مشکل شده‌ایم و از این رو تعداد بیماران اعصاب و روان نیز در استان اصفهان در حال افزایش است.
کد خبر: ۲۴۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 10 June 2016

به گزارش تابناک اصفهان، همه آنچه که درخبرها تیتر می شود، تمام بخش مهم خبر نیست و در میان خبرها گاه مطالبی عنوان می شود که قابلیت پرداخت مجزا و تبدیل شدن به یک تیتر درشت را دارند.

آنچه قرار است در "دکه چهارباغ تابناک" بدان بپردازد، از همین دست خبرهای گم شده در میانه خبرها است.

**تخلیه نخاله ها در کنار رودخانه!

کفیل، فرماندار اصفهان، با اشاره به تعیین دو پایگاه شهید بابایی و شهید وطن‌پور به عنوان محل‌هایی برای دفن پسماندهای ساختمانی بخش مرکزی، خاطرنشان کرد: تخلیه پسماند در نقاطی که بر اثر برداشت‌های معادن حفره‌های بزرگی ایجاد شده یک فرصت است که پس از تسطیح، نهال‌کاری شود و این دو پایگاه باید هماهنگی لازم را با دستگاه‌های تخصصی خصوصاً محیط‌زیست و سازمان پسماند شهرداری داشته باشند که از تخلیه پسماندهای غیرمجاز و صنعتی جلوگیری شود.

فرماندار اصفهان در پایان با اشاره به تخلیه پسماندها در کنار کانال‌های آب، زهکش‌ها و کنار رودخانه نیز گفت: شرکت آب منطقه‌ای باید ضمن جلوگیری از تخلیه نخاله در مجاورت کانال‌های آب‌رسانی، برخورد قانونی را با متخلفان داشته باشد.

**اصفهان 30 واگن مترو دریافت می کند

صادق نجفی، نماینده شهرداران کشور در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جمع خبرنگاران با بیان مطلب فوق افزود: از مجموع 315 واگن خریداری شده برای سه کلان‌شهر تبریز، اصفهان و شیراز، 100 واگن به صورت تکمیل‌شده و مابقی آنها به صورت مونتاژ نشده وارد کشور شده و در تبریز مراحل مونتاژ آن انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در مجموع 100 دستگاه واگن می‌بایست به صورت ساخت خارجی وارد کشور شود که تا کنون 85 دستگاه واگن آن وارد کشور و تحویل سازمان های قطار شهری تبریز، اصفهان و شیراز شده است.

نماینده شهرداران کشور در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، شمار واگن‌های تحویلی به سازمان‌های قطار شهری با احتساب رام‌های 18 و 19، سهم تبریز را 40 دستگاه واگن، اصفهان 30 دستگاه واگن و شیراز 25 دستگاه واگن اعلام کرد.

**واگرایی در بین اهالی مطبوعات اصفهان

استاندار اصفهان که در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان اصفهان سخن می‌گفت در خصوص وضعیت مطبوعات اصفهان، تصریح کرد: در بین اهالی این بخش مانند سایر بخش ها، واگرایی وجود دارد و تا زمانی که این مشکل حل و به همگرایی تبدیل نشود، بقیه مسائل نیز حل نخواهد شد و نمی توانیم از ظرفیت های موجود استفاده بهینه کنیم.

زرگرپور با اشاره به طرح ارائه شده از سوی خانه مطبوعات که در آن موضوعاتی مانند محتوا، عرضه، انگیزه و حمایت بعنوان مشکلات اساسی مطبوعات استان اصفهان شناخته شده است، گفت: در این طرح به موضوع عرضه و حمایت پرداخته شده است.

وی افزود: لازم است طرح مذکور در باره محتوا و انگیزه تا دو ماه آینده و با توجه به نظرهای کارشناسی تکمیل و ارائه شود.

استاندار اصفهان گفت: از کسانی که تخصص رسانه مکتوب دارند و علاقه مندند که رسانه های مکتوب در اصفهان در جایگاه خود قرار گیرد، درخواست می کنیم که به خانه مطبوعات کمک کنند تا طرح جامع و کاملی داشته باشد و بتوانیم این بخش را به جایگاه خود برسانیم.

**بیماران اعصاب و روان؛ تنها مشکل بهزیستی اصفهان!

سعید صادقی، مدیرکل بهزیستی اصفهان، تنها مشکل سازمان بهزیستی در استان اصفهان را نگهداری بیماران اعصاب و روان عنوان کرد و ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که با توجه به افزایش مشکلات و چالش‌های اجتماعی در حوزه سلامت روان افراد جامعه دچار مشکل شده‌ایم و از این رو تعداد بیماران اعصاب و روان نیز در استان اصفهان در حال افزایش است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در استان اصفهان با کمبود فضای نگهداری برای ۹ هزار بیمار مزمن اعصاب و روان روبرو هستیم، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که این آمار رو به افزایش است و از این رو مسئولان و به ویژه خیران باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :