رئیس شورای شهر اصفهان:
تابناک: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یاد شیخ بهایی، این دانشمند بزرگ ایرانی و معمار آثار و ابنیه فاخر شهر اصفهان را گرامی می‌داریم و سعی بر این بوده که با برنامه‌ریزی‌های مختلفی از این هفته در جهت اعتلای اصفهان استفاده شود.
کد خبر: ۲۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 18 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، رضا امینی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حلول ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب، شعبان و رمضان شرافت زیادی داشته و در فضیلت آنها روایات بسیاری وارد شده است.

وی با اشاره به روز ارتش بیان کرد: همزمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره اصلی آن را جوانان برومند خانواده‌های مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی تشکیل می‌داد، به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبیک گفته و در نتیجه هم‌صدا و همراه با امت در براندازی رژیم ستمشاهی و ستیز بی‌امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امام خمینی(ره) 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کرد، افزود: به گفته رهبر انقلاب ارتش ما یگانه‌ بوده و ارتش جمهوری اسلامی مردمی، علمی، عملی، دارای ابتکار، تجربه شده و آزموده است.

وی با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران ایستادگی در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داده تا عزت و افتخار حسینی را بیش از پیش نصیب ملت غیور ایران کند و اینک سپاه پاسداران در راه آبادانی و عظمت کشور اسلامی ایران، تمام تلاش خویش را به کار گرفته تا در این میدان مقدس نیز حضوری فعال و سازنده داشته باشد.

امینی با بیان اینکه سوم اردیبهشت ماه روز بزرگداشت شیخ بهایی و آغاز هفته اصفهان است، تصریح کرد: شیخ بهایی، دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری است که در فلسفه، منطق، هیئت و ریاضیات تبحر داشته و سرآمد دوران خود بود و از این دانشمند بزرگ حدود 95 کتاب و رساله در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی و هنر و فیزیک بر جای مانده است.

وی افزود: یونسکو به پاس خدمات شیخ بهایی به علم ستاره شناسی سال 2009 را به نام نجوم و شیخ بهایی نامگذاری کرد که ما نیز یاد این دانشمند بزرگ ایرانی و معمار آثار و ابنیه فاخر شهر اصفهان را گرامی می‌داریم و سعی بر این بوده که با برنامه‌ریزی‌های مختلفی از این هفته در جهت اعتلای اصفهان استفاده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار