حاشيه اي بر متن صد و سي و ششمين جلسه شوراي شهر اصفهان/
تابناك اصفهان – حاشيه نگاري از جايگاه خبرنگاران: صد وسي ششمين جلسه شوراي اسلامي شهر اصفهان ديروز در حالي برگزار شد كه اعضاي پارلمان شهر چند صباحي است با خوش شانسي رو به رو شده اند و شنبه ها به هر دليلي (تعطيلي ها گاه و بيگاه) به ساختمان بلديه اصفهان نمي آيند.
کد خبر: ۲۴۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 12 June 2016
به گزارش تابناك اصفهانحاشيه نگاري از جايگاه خبرنگاران: يكصد وسي ششمين جلسه شوراي اسلامي شهر اصفهان ديروز در حالي برگزار شد كه اعضاي پارلمان شهر چند صباحي است با خوش شانسي رو به رو شده اند و شنبه ها به هر دليلي (تعطيلي ها گاه و بيگاه) به ساختمان بلديه اصفهان نمي آيند.

مراسم تجليل از خانواده شهداي مدافع حرم در صحن علني پارلمان شهر!


با وجود وقفه يك هفته اي در برگزاري جلسه علني شوراي شهر و به نوعي روي زمين ماندن كار مردم، حاشيه جلسه ديروز شورا بر متنش غلبه داشت؛ "مراسم تجليل از خانواده شهداي مدافع حرم" اين عنوان موضوعي است كه روز گذشته جلسه شورا را بيش از فعاليت هاي اصلي آن تحت الشعاع قرار داد و دوربين ها رسانه ها را به اين سمت برد!

حاشيه نويسي ها و انتقاد از اين اقدام نه به اصل اين برنامه ( كه اتفاقا كار به جا، صحيح و پسنيده اي بود) بلكه زمان و مكان برگزاري جلسه باز مي گشت؛ به نوعي كه سوال اصلي بسياري از خبرنگاران و روزنامه نگاران حاضر اين بود كه با توجه به وقفه هاي بسيار در زمان برگزاري جلسات شوراي شهر و به اصطلاح روي زمين ماندن كار مردم بهتر نيست اين برنامه ها كه به نوعي جز وظايف اصلي شورا نيست، در زمان و مكان ديگري به صورت مستقل يا با حضور همين جمع حاضر برگزار مي شد؟!

به هر حال و با هر استدلالي جلسه علني شوراي شهر روز گذشته ميزبان خانواه محترم شهداي مدافع حرم بود؛ حضور خانواده تعدادي از شهداي مدافع حرم اصفهاني كه در بين آن ها تعدادي از خانواده اعضا تيپ غيور فاطميون ( تيپ مدافعان حرم افاغنه) نيز حضور داشتند. به همين مناسبت حال و هواي شورا نيز همانند جبهه ها شده بود، از سنگرهاي ساخته شده با گوني ها منقش به آرم برنج شاد نصيري تا پلاكارد هاي باقي مانده شهرداري از سوم خرداد! همه و همه جلسه ديروز شوراي شهر را نوراني كرده بود!



رئيس شورا طبق معمول و بدون توجه به صحبت ها و انتقادات رسانه هاي مختلف در طول شوراي چهارم به بيان تاريخ و مناسبت هاي هفته پيشرو پرداخت تا نشان دهد مرغ يك پا دارد و علي رغم آنچه كه مطرح مي شود چون اميني از اين كار راضي است قرار نيست تغييري در متن نطقش صورت گيرد! پس از اين بيان تاريخ و مناسبت ها، اميني اشاره اي هم به حضور خانواده شهداي مدافع حرم كرد و به عنوان رئيس شوراي شهر اصفهان بر ضرورت وحدت مسلمين و ايجاد حكومت يكپارچه اسلامي تأكيد كرد!


اين مراسم تجليل، با پخش كليپ و صحبت هاي سردار شيروانيان و تجليل از خانواده ها و گرفتن عكس يادگاري تا حدود ساعت 10 به طول انجاميد! از حدود ساعت ده و پانزده دقيقه اعضا شوراي رفتند سر كار مردم و منشيان شورا به خواندن طرح ها و لوايح پرداختند.


گلي به گوشه جمال شهرداري كه براي مجوز خاكبرداري قباله زنم را نمي خواهد!

روايت حاشيه هاي شورا را شايد بايد از اينجا خواند؛ نطق پيش از دستور عدنان زاهوش، نماينده جنجالي شوراي شهر!


زادهوش با اشاره به ضرورت توجه به ماه مبارك رمضان اظهار داشت: چند روز پيش فرم اعلام آغاز عمليات ساختماني و خاكبرداري به دستم رسيد، اين فرم 10 مرحله دارد و اين مراحل هم بعد از گرفتن پروانه ساختماني است كه خود يك هفت خان است.

وي ادامه داد: قسمت اول يك تعهدنامه از مالك يا مالكين گرفته مي شود، سپس بايد مهندسين ناظر سازه تاييد كند، سپس بايد مهندس ناظر تاسيسات، بعد مهندس ناظر معماري، بعد مهندس ناظر تاسيسات الكترونيكي آن را تاييد کند، بعد بايد شخص خاكبردار تعهد بدهد و امضا كند، بعد اتحاديه خاكبرداران بايد تاييد و امضا كند، بعد مسئول پيشگيري و رفع تخلفات شهري منطقه بايد تاييد کند و سپس معاون خدمات شهري منطقه بايد تاييد و امضا کند.

او با كنايه مي گويد: دوستان فكر نكنيد قرار است به يك كشور حمله شود، بلکه تنها قرار است شخصي كه پروانه ساختماني گرفته و اين هفت خان را گذرانده مي خواهد خاكبرداري كند، تازه كار به اينجا هم ختم نمي شود چون بنا بر برگه دوم بايد يك سري مدارك هم آماده كند.

زادهوش تاکيد کرد: اصل و كپي برگه آغاز عمليات ساختماني، تابلوي كار ساختمان (كامل و خوانا)، كپي كارت ملي مالك، اصل و كپي پروانه ساختمان، عكس از محل خاكبرداري كه در آن گذر مشخص باشد، نقشه معماري، عكس تابلوي كار و نقشه هوايي GIS نيز از جمله اين مدارک است.

وي با بيان اينکه حالا خوب است که اصل و كپي قباله ازدواج را نخواسته اند، افزود: پيشنهاد بنده اين است كه معاونت هاي پژوهش، شهرسازي و خدمات شهري بنشينند اين مراحل را كم كنند و مراحل زائد و مدارك غير ضروري را حذف کنند.

پس از بيان اين صحبت ها از زبان زادهوش، اميني كه انگار نطق نماينده جنجالي شورا به مذاقش خوش نيامده بود، به لحن زادهوش اعتراض كرد و گفت " آقاي زادهوش در نطق پيش از دستور جدي صحبت كنيد!"

زادهوش پس از اين تذكر جدي اميني گفت: با وجود اين پيچيدگي و تو در تو بودن مراحل براي ارباب رجوع كه بعضاً مربوط به سال ها و دوره هاي قبل است بايد جاي خود را به تسهيل امور همراه با دقت و رعايت قانون بدهد و رعایت قانون و تسهیل امور مربوط به صدور پروانه ساختمانی امري مهم و ضروري است و مسئولان و متوليان امر بايد به اين مهم توجه داشته باشند.

وي با اشاره به اينکه البته اين مشكلات تنها مربوط به اين فرم نيست، اظهار کرد: اين گونه فرم ها كه مراحل زائد دارد كم نيست و شما اگر اين فرم تامين اعتبار و مجوز انجام پروژه هاي عمراني معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان را ببينيد، مشاهده مي کنند که بعضاً براي انجام آن چند ماه وقت لازم دارد.

زادهوش ادامه داد: تقاضا مي كنم شهردار كه واقعاً شبانه روز در حال كار كردن مفيد در شهر هستند و محبوب مردم شهر اصفهان هستند، كميته اي جهت ساده سازي مراحل زائد در فرم هاي بسيار زياد در شهرداري تعيين کنند.

خياباني به نام "محمد علي كلي"


در این میان فوت «محمد علی کلی» بوکسور مسلمان آمریکایی که هفته گذشته اتفاق افتاده بود از نطق و تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان جا نماند و سید احمد عاملی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار تشکیل شورای نامگذاری شورای شهر و شهرداری اصفهان شد تا بتوان در طی آن یکی از خیابان‌های شهر که در مسیر گردشگران خارجی نیز هست را به نام این ورزشکار مسلمان و قهرمان نامگذاری کرد!


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار