"خارج از کادر خبرها" ؛
تابناک: باز شکرش باقی است که حاج رسولی‌ها مانند دفعات قبل خواستار واگذاری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان به شهرداری اصفهان نشده است!
کد خبر: ۳۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰ 09 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در میان خبرهایی که هروز با آنها روبرو می شویم و هرکدام پیام های خاص خود را به مخاطب منتقل می کند گاه جای خالی برخی حرفها در حاشیه این خبرها احساس می شود.

ملاحظات سیاسی، تعارفات بین مسئولان و بین سازمانی و شاید هم محافظه کاری مدیران این جای خالی را رقم می زند و برخی از حرف های نگفته خبرها را به حاشیه می برد.

حرف هایی که تابناک در نظر دارد با عنوان "خارج از کادر خبرها" به آنها پرداخته و از قول مخاطبان خود با صاحبان حرف و خبر سخن بگوید.

امروز در میان خبرهایی که در عالم خبر استان منتشر شد؛ خبری با عنوان حذف فضای سبز یکی از آلوده ترین خیابان های شهر اصفهان.

دوباره کاری شهرداری در یک خیابان!

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به نیاز آبرسانی به فضای سبز خیابان امام خمینی (ره) بیان کرد: از آنجایی که توان تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز خیابان امام خمینی (ره) را نداریم از این رو حذف چمن‌های روفوژ این خیابان به همراه حذف فضای سبز شهرک بختیاردشت در دستور کار قرار گرفته است.متاسفانه آلاینده‌های موجود در این خیابان بسیار بیشتر از دیگر نقاط شهر است به گونه‌ای که ما برای تنفس بهتر درختان در این منطقه سالانه ۶ مرتبه آبشویی درختان را اجرایی می‌کنیم.

سلیمانی پور با بیان در حال حاضر استفاده از مالچ رنگی برای جایگزینی چمن حذف شده در خیابان امام خمینی (ره) و شهرک بختیار دشت در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در این راستا امیدواریم با راه اندازی تصفیه خانه شمال اصفهان که قرار است در شهر شاهین شهر راه اندازی شود بتوانیم آب مورد نیاز برای فضای سبز خیابان امام خمینی (ره) را تامین کرده و چمن‌های حذف شده را مجدد به چرخه فضای سبز شهر اصفهان بازگردانیم.

آیا مسئولان شهرداری در جریان نیستند که ایجاد فضای سبز تنها جنبه تزئینی برای شهر ندارد و به نوعی تصفیه کننده هوا و کاهش خطرات ناشی از آلودگی هوا را با این روش می توان کنترل کرد؟!.

حال باید از مدیرعامل سازمان پارک های شهرداری پرسید آیا با مالچ های رنگی شهرداری می تواند به یکی از تعهدات خود در خصوص حفاظت از محیط زیست و مبارزه با آلاینده های زیست محیطی عمل کند؟!.

سطح توقعات مهندس شورا پایین آمده است!

در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان عباس حاج رسولی ها چهره 61 ساله شورای شهر اصفهان که گاهی اظهارنظرهای وی در خصوص برخی موضوعات جنجالی و حاشیه ساز می شود گفته است که امرو محلی باید به شوراها واگذاری شود و مدیریت واحد شهری محقق شود.

باز شکرش باقی است که حاج رسولی ها مانند دفعات قبل خواستار واگذاری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان به شهرداری اصفهان نشده است! اظهار نظری که شنیدن آن از سوی یک عضو شورای شهر به شدت میراثی ها را متعجب کرده بود.

همه مردان نان آور زندانی!

مدیرکل زندان های استان اصفهان با بیان اینکه 57 درصد از زندانیان استان اصفهان متاهل و سرپرست خانواده هستند، گفته است: 43 درصد دیگر نیز به نوعی نان‌آور خانواده هستند.

رمضان امیری با اشاره به اینکه 70 درصد از مددجویان زندان‌های استان اصفهان برای مدت زمان طولانی در زندان ماندگار هستند، افزود: از این رو حمایت از خانواده این افراد امری ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

این حرفهای امیری یعنی مردان هرجا که باشند باز برای خانه نان می برند حتی اگر آنجا زندان باشد! حالا اینکه چطوری از این فاصله و از میان میله های زندان نان سر سفره می رود هم از هنر مردان در حصار است.

تیکه‌هایی که مسئولان اصفهانی از استاندار یاد گرفته‌اند!

چندی پیش بود که مجادله لفظی بین شهرداری اصفهان و میراث فرهنگی استان بر سر نحوه کاوش در مکان هایی که شواهدی از میراث تاریخی اصفهان در آن پیدا شده است، باعث رد و بدل شدن دیالوگ هایی جالب بین مسئولان هر دو سازمان را رقم زد.

یکی دیگری را به کاوش با قاشق چایخوری و دیگری پیدا کردن آثار تاریخی اصفهان با لودر را به عنوان جان کلام خود برای نشان دادن انتقاد متقابل انتخاب کرده بود.

اکنون استاندار اصفهان در مصاحبه ای عنوان کرده است هر دو این اصطلاح را بنده عنوان کرده بودم و مسئولان تنها از من نقل قول کرده اند.

رسول زرگرپور در این خصوص گفت: باید یادآور شوم که این مسئولان نقل قول‌های بنده را عنوان کردند چرا که من بیان کردم که فرق بین فعالیت‌های عمرانی میراث فرهنگی و فعالیت‌ مهندسی عمرانی این است که در مهندسی عمران با لودر و در میراث با استفاده از قاشق چای خوری این کار را انجام می دهند و این یک حقیقت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار