کد خبر: ۲۴۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴ 12 June 2016

شهردار رویان از ایجاد خط سیر عبور نابینایان در معابر و پیاده‌روهای این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نور، احمد توکلیعصر امروز در جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان که در فرمانداری نور برگزار شد، اظهار کرد: نخستین اصل برای ارائه خدمات به معلولان پذیرش آنان به عنوان عضوی از جامعه است، زیرا قوانین و اراده جهانی برای این امر وجود دارد.

وی تصریح کرد: نخستین اقدام برای خدمات‌دهی به معلولان حساس کردن جامعه نسبت به این موضوع بوده که معلول نیازمند حمایت است نه ترحم، و این باید فرهنگ‌سازی شود.

شهردار رویان خاطرنشان کرد: برخی از این معلولان دارای توانمندی‌های خاصی هستند و کارهای دستی و هنرمندانه‌ای دارند که افراد سالم قادر به انجام آن نیستند.

وی ادامه داد: شهرداری رویان در این رابطه از سال گذشته پارک‌ها و بوستان‌های شهر را پردازش کرد و برداشتن موانع و بازسازی آن‌ها را در دستور کار قرار داد تا ضمن مناسب‌سازی و امکان حضور آسان معلولان، وسایل ورزشی مناسب و سرویس بهداشتی برای این قشر را مهیا کند.

توکلی با اشاره به اینکه شهرهای ما ارگانیک شکل گرفته و اکنون نیازمند اصلاح است، اظهار کرد: پل‌های عابر پیاده باید مناسب‌سازی شود، حتی پل‌های برقی هم مناسب برخی افراد معلول نیست، به همین منظور برای نصب آسانسور طرح تهیه و برای تصویب به شورای شهر ارسال شد.

وی از ایجاد خط سیر عبور نابینایان در معابر و پیاده‌رو به‌ویژه در پیاده‌روهایی که دارای مانع بوده و جاهایی قطع می‌شوند،خبر داد و افزود: در حال بهسازی و بازسازی هستیم.

شهردار رویان بیان کرد: برای مناسب‌سازی ساختمان‌ها‌، وظایف برون‌سپاری شود و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مهندسان شهر در اجرا آن را عملی کرد.

وی الزام به صدور پایان کار در صورت مناسب‌سازی و لحاظ شدن ضابطه در طرح‌های جامع، تفضیلی و هادی را برای اجرای صحیح مناسب‌سازی ضروری دانست.

توکلی از جامعه اصناف و متصدیان واحدهای صنفی خواست تا از ایجاد سد معبر خودداری کنند تا حقوق شهروندی تضییع نشود و معلولان با مشکلات کمتری مواجه شوند.

در ادامه این مراسم رضا نائیج‌نوری بخشدار مرکزی نور نیز از اجرای طرح مناسب‌سازی در 11 ساختمان در حال احداث دهیاری‌های بخش مرکزی خبر داد و بیان کرد: همه موارد مدنظر جلسه به دهیاران برای رعایت کامل ابلاغ شد.

علی سالاریان نماینده شهرداری نور نیز از مناسب‌سازی پیاده‌روها، پارک‌ها، سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح شهر و محوطه شهرداری خبر داد و گفت: برای دسترسی معلولان به مدیران نیز یکی از معاونان شهردار در طبقه همکف و ابتدای درب ورودی مستقر شد تا پاسخگوی این قشر و دیگران باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار