یکی از موادی که خاصیت ضد سرطان بودن آن ثابت شده، زردچوبه است.
کد خبر: ۲۴۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 13 June 2016
یک متخصص خون گفت: یکی از موادی که خاصیت ضد سرطان بودن آن ثابت شده، زردچوبه است.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی گرجی، با بیان اینکه استفاده از سبزیجات و مرکبات قرمزرنگ(گوجه فرنگی، توت فرنگی، گیلاس، آلبالو، هویچ، انواع کلم‌ها و مرکبات) می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند، اظهار کرد: عدم استفاده از مواد غذایی بسیار داغ مثل چای، قهوه، فست فودها(سوسیس، کالباس، همبرگر و تن ماهی) که حاوی مواد نگهدارنده و نیترات است می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند.

وی ادامه داد: هر چه قدر غذا تازه‌تر باشد و با حرارت ملایم طبخ شود، سالم‌تر بوده و مواد مغذی آن حفظ می‌شود، پس نباید در پخت غذا عجله کرد.

این متخصص خون با اشاره به اینکه حتی‌المقدور نباید از چربی‌های حیوانی و فست‌فود استفاده شود، تصریح کرد: ترشی یکی از عادات بد غذایی است مخصوصاً اینکه ترشی در داخل ظرف‌های پلاستیکی تهیه و جلوی آفتاب قرار گیرد، چراکه ترکیب ماده پلاستیکی با اسیدی که از درون مواد ترشی ترشح می‌شود، منجر به تولید یک ماده سرطانی بسیار خطرناک شده که منجر به ایجاد سرطان می‌شود.

گرجی یادآور شد: چنانچه مواد ترشی کپک زده باشد، شدت تولید ماده سرطانی را نشان می‌دهد. نیاز است در کنار غذا به جای استفاده از ترشیجات از ماست و یا سالاد استفاده شود.

این متخصص داخلی با تأکید بر اینکه یکی از موادی که خاصیت ضد سرطانی بودن آن ثابت شده، زردچوبه است، افزود: افراد تا حد امکان می‌توانند از زردچوبه استفاده کنند. البته توصیه می‌شود این ماده در اواخر طبخ غذا استفاده شود تا کمتر حرارت ببیند.

دکتر گرجی بر استفاده از ویتامین D، خوردن میوه تازه(2 وعده در روز)، انجام ورزش مداوم در روز(5 روز در هفته)، عدم استفاده از هرگونه دود مخدر(سیگار، قلیان و تریاک) تاکید کرد و گفت: چنانچه موارد فوق رعایت شود، زندگی به دور از بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: به برخی افراد بالای 50 سال و افرادی که ریسک بالایی در ابتلا به سرطان دارند، توصیه می‌شود قرص آسپرین و داروی ضد چربی استفاده کنند.
برچسب ها: زردچوبه ، سرطان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار