فرماندار آبیک خبر داد:
فرماندار آبیک گفت: استاندار قزوین با أخذ اعتبار به مسؤولان آب منطقه‌ای استان قزوین دستور داده است که نسبت به آغاز عملیات اجرایی انتقال آب سد طالقان اقدام کنند.
کد خبر: ۲۴۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 13 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس ، علی رحمانی در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در ششمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان قزوین موضوع انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین و در رأس شهرستان آبیک تا تاکستان مطرح شد که جزء مطالبات مردم نیز است.

وی افزود: گرچه ردیف اعتبار برای انتقال آب سد طالقان به استان قزوین تعیین نشده ولی در سفر معاون اول رئیس‌ جمهور یا شخص رئیس‌ جمهور این ردیف اعتبار اختصاص می‌یابد.

فرماندار آبیک ادامه داد: شخص استاندار قزوین حتی به تعیین ردیف بودجه قانع نشده و با أخذ اعتباری به مسؤولان آب منطقه‌ای استان قزوین دستور موکد داده نسبت به آغاز عملیات اجرایی انتقال آب سد طالقان اقدام کنند.

رحمانی اضافه کرد: با اختصاص آب سد طالقان مردم شهر آبیک در مرحله نخست اتصال از آب این سد بهره‌مند می‌شوند و از بحران آب به صورت کامل رها می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: یک ماه پیش در هیأت امنای دانشگاه آزاد استان قزوین 400 میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه‌های قزوین مصوب شد که 100 میلیارد ریال اعتبار برای شهرک دانشگاهی شفا دانشگاه آزاد واحد آبیک اختصاص یافت که زمین آن در شهرک دانشگاهی اندیشه این شهرستان موجود است.

این مسؤول تصریح کرد: در راستای راه‌اندازی شرکت‌ها و کارخانجات نیمه تعطیل و تعطیل شهرستان آبیک اهتمام جدی وجود دارد و دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در این زمینه گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

فرماندار آبیک به آمادگی کامل برای جذب سرمایه‌گذاران مختلف در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در صورت عدم رفع مشکلات سرمایه‌گذاران در این شهرستان از ظرفیت استاندار قزوین استفاده کرده و طی ملاقاتی با ایشان، مشکلات و مسائل مطرح و رفع می‌شود.

رحمانی ادامه داد: 5 میلیارد ریال اعتبار به بخش آبخیزداری شهرستان آبیک اختصاص یافته که در این زمینه باید طرح‌ها و برنامه‌های خوبی اجرایی شود.

وی با اشاره به غرق شدن جوان 22 ساله آبیکی در سد زیاران و خروج جسد وی پس از 9 روز با تخلیه آب سد عنوان کرد: پس از تخلیه آب سد با تصمیم شورای تأمین شهرستان، کشف جسد جوان ناکام با حضور به موقع نیروهای آمادگاه اصلی و عمومی، سپاه و بسیج، هلال‌احمر و آتش‌نشانی صورت گرفت.

این مسؤول افزود: معاون شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین که در سر صحنه حادثه حضور داشتند، برای اجرای چند برنامه در سد زیاران قول مساعد داده است.

فرماندار آبیک ادامه داد: به صورت مساعدت مشارکتی با شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین طرح مدیریتی فنس‌کشی در مسیر رودخانه و سد زیاران و ایجاد مانع در این سد در دستور کار قرار می‌گیرد تا در صورت بروز حادثه‌ای مجبور به قطع آب سد زیاران نشویم.

رحمانی اضافه کرد: رودخانه زیاران خروشان است و احتمال شیطنت از سوی جوانان وجود دارد که می‌طلبد از شنا و هر گونه حرکت در سد و رودخانه زیاران پرهیز شود.

وی با اشاره به بارش رحمت الهی و وضعیت مطلوب محصولات گندم و جو در شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز برداشت این محصولات نیاز است دهیاران و شوراهای روستاهای این شهرستان نسبت به حریق‌های احتمالی در این فصل مراقبت و حراست جدی داشته باشند.

این مسؤول افزود: در زمینه خرید محصولات گندم و جو کشاورزان شهرستان آبیک، پیگیری خاص صورت گرفته تا به نحو مطلوب برای خرید گندم کشاورزان اقدام لازم صورت گیرد.

فرماندار آبیک ادامه داد: با پرداخت تسهیلات بانکی می‌توان در ایجاد اشتغال مددجویان زیر پوشش کمیته امداد گام‌های مؤثری برداشت و گرد تنبلی را از جامعه زدود.

رحمانی اضافه کرد: از مسؤولان شهرستان آبیک درخواست می‌شود از ضیافت‌های افطاری تجملاتی با اعتبارات دولتی به طور جدی پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: با کمک یکی از افراد خیر در شهرستان آبیک در تالار باران ضیافت افطاری مفصلی برای ایتام و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.

این مسؤول اذعان کرد: همچنین با کمک یکی دیگر از خیران ضیافت افطاری در شب میلاد امام حسن(ع) برای افراد کم‌‌بضاعت نیز برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار