مسئول بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام گفت:تاکنون 11 هزار واحد تعمیری و خسارت به وسایل و لوازم خانگی و تجاری برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.
کد خبر: ۲۴۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 14 June 2016
مسئول بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام گفت:تاکنون 11 هزار واحد تعمیری و خسارت به وسایل و لوازم خانگی و تجاری برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.


به گزارش تابناک ایلام؛فاخر محمدیان اظهار کرد: پرداخت تسهیلات جبرانی به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده از طریق بانک های ملی، صادرات، ملت، سپه و تجارت انجام شده ولی سهمیه در نظر گرفته شده برای بانک رفاه 50 درصد و بانک مسکن 100 درصد هنوز ابلاغ نشده است.

وی افزود: در جریان سیل آبان ماه سال گذشته در استان ایلام، بررسی کارشناسی بیش از 18 هزار واحد انجام شد که از این تعداد 15 هزار و 500 واحد آسیب دیده تشخیص داده شدند.

محمدیان با اشاره به میزان سقف تسهیلات پرداختی برای واحدهای سیل زده گفت: در مجموع یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای این واحدها با نرخ سود چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری ابلاغ شد که از این میزان تاکنون یک هزار میلیارد و 278 میلیون و 800 هزار ریال تخصیص یافته است.

مسئول بازسازی مناطق سیل زده در استان ایلام تاکید کرد: سقف اعتبار پرداختی به واحدهای تعمیری 40، 60 و 80 میلیون ریال و واحدهای احداثی در سطح روستاها 200 میلیون و شهری 300 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی تعداد واحدهای احداثی شهری و روستایی را 900 واحد اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون 11 هزار واحد تعمیری و خسارت به وسایل و لوازم خانگی و تجاری برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

محمدیان اضافه کرد: پرداخت تسهیلات جبرانی به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده (تعمیری و معیشتی) از طریق بانک های ملی، صادرات، ملت، سپه و تجارت انجام شد ولی بانک رفاه و بانک مسکن همراهی مناسبی در این زمینه نداشته اند.

مسئول بازسازی مناطق سیل زده در استان ایلام افزود: سهمیه اعتبار ابلاغی بانک رفاه 110 میلیارد ریال بود که از این میزان تاکنون 55 میلیارد ریال ابلاغ شده ولی سهیمه بانک مسکن 159 میلیارد ریال بود که هیچ گونه تسهیلاتی توسط این بانک به متقاضیان واحدهای سیل زده پرداخت نشده است.

به گزارش تابناک ایلام، وقوع سیل در آبان ماه سال گذشته در این استان به ویژه در شهر ایلام، بیش از 10 هزار میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، 20 هزار واحد مسکونی، تجاری و صنعتی و یک هزار دستگاه خودرو وارد کرد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار