کد خبر: ۲۴۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ 15 June 2016
رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر خواستار تقویت این بیمارستان و رفع کمبود های آن شد.

اردشیر صارمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، گفت: ایجاد بخش های درمانی و افزایش نیروی پزشکان متخصص، امکانات و تجهیزات پزشکی در بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر نیاز به تقویت دارد.

وی تصریح کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت 23 هکتار و زیربنای 15 هزار مترمربع از سال 42 به مردم منطقه خدمت رسانی می‌کند.

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر افزود: این بیمارستان دارای 200 تخت مصوب و 170 تخت فعال است و نوع کاربری آن جنرال و نوع مالکیت آن دانشگاهی است.

صارمی خاطرنشان کرد: بخش اورژانس این بیمارستان با زیربنای هزار و 850 مترمربع به صورت 24 ساعته فعال و آماده ارائه خدمات است که شامل تریاژ، بخش بستری اورژانس، درمانگاه و درمانگاه تخصصی پزشکان است.

وی میزان مراجعه به اورژانس را در هر ماه 18 هزار نفر عنوان کرد و گفت: هزار و 100 نفر به بخش‌های بستری بیمارستان مراجعه کردند.

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر درباره افتتاح بیمارستان جانشین در این شهر گفت: در حال حاضر با توجه به نزدیک بودن مسافت بیمارستان های شهرهای همجوار و آمار جمعیتی پایین منطقه همچنین افتتاح بیمارستان فوق تخصصی خصوصی در شهرستان تنکابن در آینده نزدیک، نیاز به تاسیس بیمارستان جانشین در منطقه وجود ندارد اما خواستار تقویت بیمارستان امام سجاد (ع ) رامسر از نظر افزایش نیروی پزشکان متخصص، عمومی و امکاناتی چون Mir هستیم.

وی مشکلات اصلی بیمارستان را فرسوده بودن دستگاه سی تی اسکن و نداشتن ام آر آی عنوان کرد و اظهار کرد: کمبود پزشک متخصص در رشته‌هایی چون قلب، جراحی، نورولوژی، چشم، رادیولوژی، عفونی، پوست، اطفال، فقدان متخصص طب اورژانس، کمبود شدید پزشک عمومی، کمبود شدید نیروی انسانی مانند پرستار، خدمات، منشی، مالی، داروخانه، کمبود تخت در برخی از بخش ها و برخی از کمبودهای دارویی، از مهم‌ترین مشکلات بیمارستان این شهرستان است.

صارمی با اشاره به بخش خون و سرطان اظهار کرد: بخش خون و سرطان بیمارستان در حال حاضر به 100 نفر بیمار سرطانی از چالوس تا رودسر خدمات رسانی می‌کند که به صورت تقریبی هر ماه 15 بیمار جدید به این آمار اضافه می‌شود و با توجه به اختصاص فضایی به این بخش جهت راه اندازی مرکز غربالگری بیماری‌های سرطان و نیاز به نیروی آموزش دیده پرستاری و کمک بهیار و خدمات جهت اشتغال در آن وجود دارد.

وی افزود: کمبود و گرانی داروهای شیمی درمانی و بدهی فراوان بیمارستان به شرکت های دارویی و عدم توانایی بیمارستان در تهیه این داروها از چالش های مراکز درمانی این شهرستان است.

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر اقدامات این بیمارستان با توجه به دستورات برنامه تحول نظام سلامت بر اساس سیاست های دولت را مناسب ارزیابی کرد و تصریح کرد: بهسازی بخش های داخلی، جراحی زنان، اطفال، pccu، دیالیز، icu و اتاق انتظار طبقه همکف و راهروی واحد رادیولوژی شامل سنگ کاری، اجرای سقف کاذب، بهبود روشنایی تعویض شیر آلات و تعویض کاسه روشویی بهسازی سرویس های بهداشتی، نصب پنجره های دوجدار، تعویض درب ها، نصب پرده های جدید، نصب و راه اندازی سیستم تهویه در بخش های، ccu و اتاق عمل نصب درب اتوماتیک در ورودی تمام بخش ها بخشی از این اقدامات بوده است.

صارمی تصریح کرد: افزایش مساحت بخش اورژانس برای خدمت رسانی بهتر به مردم در دستور کار بیمارستان قرار گرفت و پس از رایزنی ها و هماهنگی های لازم از تیر ماه سال 93 کار ساخت آن آغاز شد و این فضا در مساحت 468 متر مربع در دو طبقه در حیاط بیمارستان و پشت اورژانس قدیمی ساخته شده و کار ساخت طبقه اول آن در سال 94 به پایان رسیده است.

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر در پایان اظهار کرد: بهره برداری از بخش بستری اورژانس پس از بهسازی ورودی این بخش از اردیبهشت ماه سال 95 آغاز شد و ساخت بخش تالاسمی جدید و اختصاص فضای قبلی این بخش به بخش خون جهت ساخت مرکز غربالگری بیماریهای سرطان انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار