روی دکه چهارباغ؛
تابناک: بسیاری از واحدهای صنفی نیز در حال حاضر به دلیل بحث‌های مالیات عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده در حال تعطیلی هستند و ادامه فعالیت برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.
کد خبر: ۲۴۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 17 June 2016
به گزارش تابناک اصفهان، همه آنچه که درخبرها تیتر می شود، تمام بخش مهم خبر نیست و در میان خبرها گاه مطالبی عنوان می شود که قابلیت پرداخت مجزا و تبدیل شدن به یک تیتر درشت را دارند.

آنچه قرار است در "دکه چهارباغ تابناک" بدان بپردازد، از همین دست خبرهای گم شده در میانه خبرها است.

با فوت دکتر سروش علیمرادی دبیر هشت دوره جشنواره شیخ بهایی شخصیت‌های گوناگونی از جمله معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم در پی درگذشت این استاد فرهیخته پیام‌های تسلیت فرستادند.

اوقات فراغت بی پول!

محمد جواد احمدی، معاون پرورشی، فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان با گلایه از اینکه در طرح اوقات فراغت هیچ‌گونه اعتباری به ما داده نشده است، گفت: این کار را به صورت خودگردان انجام می‌دهیم و هزینه‌ها را از خود خانواده‌ها می‌گیریم.

دو دلیل صف طولانی بیماران قلب عروقی اصفهان

عبدالرضا مهاجری، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه فعالیت کوره‌های آجر در شرق اصفهان روزانه ۷۰ تن گوگرد و گرد و غبار را وارد هوای شهر اصفهان می‌کند، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که گردهای ناشی از این کوره‌ها لبه‌های تیزی دارد که موجب بیماری‌های قلبی عروقی شده دو دلیل صف‌های طولانی بیماران ریه و قلبی عروقی شهر اصفهان نیز همین امر است.

نخاله های شبانه اصفهان!!

مهران شنتیایی با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری موظف به اعلام نقاطی برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مکان‌های مناسب که برای شهر هم آسیب‌زا نباشد، است، افزود: از این رو شهرداری نقاطی را در اطراف شهر اصفهان تعیین و به محیط زیست اعلام کرده که در حال صدور مجوز برای این نقاط در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان با بیان اینکه نقاط اعلام شده از سوی شهرداری در محل گودبرداری‌های کوره‌های آجر پزی و کشاورزی در شرق اصفهان و همچنین در نقاطی در کوهپایه، جاده فرودگاه و زیار بوده است، ابراز داشت: شهروندان نیز باید توجه داشته باشند که تنها در نقاط مشخص شده اجازه تخلیه نخاله‌های ساختمانی خود را دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه تخلیه شبانه برخی از نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر اصفهان معضل کنونی این نوع پسماند در شهر اصفهان است، اظهار داشت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که ما نیرو و تجهیزات کافی برای کنترل این امر نداریم.


رابطه تعطیلی اصناف اصفهان و افزایش دقت امور مالیاتی!

رییس اتاق اصناف استان اصفهان اضافه کرد: بسیاری از واحدهای صنفی نیز در حال حاضر به دلیل بحث‌های مالیات عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده در حال تعطیلی هستند و ادامه فعالیت برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

پاک نژاد ادامه داد: در سال‌های گذشته مالیات توسط کسبه پرداخت می‌شد و کسبه نیز اعتقاد داشتند که مالیات را باید بپردازند، منتها به صورت دقیق مالیات محاسبه و پرداخت نمی‌شده است. امروز از دید کسبه به دلیل دقت بیشتر سازمان امور اقتصادی و مالیاتی و بررسی دقیق‌تر اطلاعات خرید و فروش واحدها، پرداخت مالیات ناخوشایندتر شده است.

وی اظهار کرد: یکسری از واحدهای صنفی مانند صنایع سنگ در شهرک‌های صنعتی دولت آباد و محمود آباد، برخی از فروشندگان و تولیدکنندگان طلا، تولیدکنندگان کیف و کفش و برخی از صاحبان اصناف در بازار مرکزی اصفهان در معرض تعطیلی هستند.

پاک نژاد با بیان اینکه اصناف به خاطر نگرانی پیرامون پرداخت مالیات دچار افسردگی شدند، گفت: تمام فکر و دغدغه اصناف محدود به مالیات شده است. این موضوع باعث شده تا صاحبان اصناف نتوانند پردازش درستی از کسب و کار و رونق اقتصادی در واحد صنفی خود داشته باشند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار