محمد اکبرزاده صبح امروز در نشست با استاندار گیلان با اشاره به وضعیت اجرای طرح هادی در روستاهای گیلان اظهار کرد: طرح هادی یک‌هزار و 500 روستای گیلان باقی مانده که تا پایان سال جاری اجرایی و جشن پایان طرح هادی گرفته می‌شود
کد خبر: ۲۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 19 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، محمد اکبرزاده صبح امروز در نشست با استاندار گیلان با اشاره به وضعیت اجرای طرح هادی در روستاهای گیلان اظهار کرد: طرح هادی یک‌هزار و 500 روستای گیلان باقی مانده که تا پایان سال جاری اجرایی و جشن پایان طرح هادی گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح هادی عالی‌ترین سند توسعه همه جانبه پایدار در روستاها است، تصریح کرد: مبلمان روستایی، اجرای ساماندهی، زیرسازی و آسفالت و... از جمله اجرای طرح هادی روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه سنددار کردن عرصه و اعیان املاک در داخل طرح هادی روستایی انجام می‌شود، گفت: با مشارکت منابع طبیعی نسبت به تملک اراضی ملی در داخل طرح هادی روستایی اقدام می‌شود.

وی ناوگان ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مجهز خواند و یادآور شد: با بهره‌گیری از این ناوگان برای احداث پروژه‌های عمرانی روستایی و عام‌المنفعه و نیز آماده‌سازی اراضی روستایی اقدام می‌شود.

اکبرزاده ساخت و عرضه مسکن برای اقشار کم‌درآمد روستایی و شهری را از طریق مشارکت‌های مردمی حساب 100 امام(ره) عنوان کرد و یادآور شد: در بحث مسکن شهری نیز ساخت و عرضه مسکن با هدف برخورداری دیگر طبقات جامعه با درآمدهای مالی مناسب انجام می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه سال گذشته 287 پروژه طرح هادی با اعتبار 318 هزار و 556 میلیون ریال اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: 383 پروژه طرح هادی نیز با اعتبار 38 هزار میلیون ریال تهیه و بازنگری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به صدور سند روستایی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 93 تعداد 7 هزار و 320 سند روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است.

وی بهسازی مسکن روستایی 4 هزار و 339 پروژه و اشتغالزایی موقت 15 هزار و 187 نفر را از دیگر اقدام‌های بنیاد مسکن در سال گذشته ذکر کرد.

اکبرزاده در بحث خودمالک متذکر شد: سال گذشته تعداد 3 هزار و 188 پروژه خودمالک با اشتغال موقت 7 هزار و 950 نفر در گیلان اجرایی شده است.

وی فعالیت انجمن خیران مسکن‌ساز را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و یادآور شد: توسط انجمن خیران مسکن‌ساز تعداد 627 واحد حضرت ثامن‌الائمه (ع) در سایت مسکن مهر رشت در حال احداث است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار