کد خبر: ۲۴۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 20 June 2016


دادستان کرج گفت: برای کاهش آمارسرقت باید سازوکاراشتغال‌زایی و بهبود شرایط معیشتی مردم فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، حاجی رضا شاکرمی در نشست مطبوعاتی امروز(31خرداد)، که به مناسبت آغاز هفته قوه قضایه برگزار شد، اظهار کرد: سرقت شایع ترین جرم استان است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از سرقت‌هایی که دراستان اتفاق می‌افتد به سرقت خودروولوازم داخلی آن اختصاص دارد.

شاکرمی ادامه داد: تا زمانی که تعداد پارکینگ‌های عمومی در کرج افزایش نیابد و خودروها از گوشه و کنار معابر و خیابان‌ها جمع نشوند، نباید به کاهش آمار سرقت خودرو دراین کلانشهر امید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بیشترین سرقت خودروها در مکان‌های شلوغ از جمله حوالی بیمارستان‌ها و بانک‌ها اتفاق می‌افتد بنابراین باید اقدامات نظارتی و امنیتی بیشتری برای وقوع سرقت دراین مناطق صورت بگیرد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به علت واقعی وقوع سرقت دراستان اشاره کرد و گفت: بررسی‌های صورت گرفته از سه هزار نفری که به جرم سرقت دراستان زندانی شده‌اند نشان می‌دهد 96 درصد این افراد یا بیکار بوده‌اند ویا در مشاغل کاذب اشتغال داشته‌اند.

دادستان کرج توضیح داد: علاوه براین 84 درصد این افراد مجرد بوده و اکثر آنها بین 18 تا 30 سال سن داشتند.

شاکرمی ابراز کرد: بررسی وضعیت این سارقان نشان داد که 66 درصد آنها پس از آزادی از زندان دوباره به سمت خلاف کشیده شده و سرقت انجام داده‌اند.

وی با اشاره به دلایل وقوع سرقت در کشور گفت: بدون شک فقر و فشارهای اقتصادی مهم‌ترین دلایل ارتکاب سرقت است.

وی اظهار کرد: بدون شک اگر شرایط ازدواج ، شغل با درآمد کافی و داشتن خانواده‌ای سالم برای افراد مهیا شود شاهد کاهش محسوس آمار سرقت در استان و کل کشور خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که نیازمندی قانون‌بردار نیست و کسانی که برای گذران زندگی خود با مشکلات اقتصادی خواه ناخواه به سمت خلاف کشیده می‌شوند.

این مسئول ابراز کرد: اگر می‌خواهیم سارقان بعد از گذراندن مدت محکومیت خود درزندان اصلاح شوند باید شرایط اشتغال و حمایت‌های روحی را از آنان فراهم کنیم.

وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود به کشف هفت تن انواع مواد مخدر درسال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته هفت تن انواع مواد مخدر درالبرز کشف و ضبط شد و 12 هزارو 960 نفر نیز دراین خصوص دستگیر شدند.

وی در پایان یادآورشد: بخش عمده‌ای از این مواد مخدر صنعتی بوده که نشان ازافزایش تعداد مصرف کنندگان این نوع مواد مخدر دراستان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار